باند معاملات فردایی ارز در مشهد متلاشی شد/دستگیری ۱۱ نفر

باند معاملات فردایی ارز در مشهد متلاشی شد/دستگیری ۱۱ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دشتبان اظهار کرد: اعضای این باند با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و سربازان گمنام امام زمان (عج) خراسان رضوی شناسایی شدند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بیان کرد: نوسانات شدید ارز، زمینه معاملات فردایی را فراهم می‌کند زیرا بستری برای خرید و فروش ارز در فضای مجازی است.

وی افزود: در این گونه معاملات اسکناسی وجود ندارد لذا برخی افراد سودجو از طریق کانال‌هایی که در فضای مجازی ایجاد کردند نسبت به انجام معاملات صوری اقدام می‌کنند.

دشتبان اظهار کرد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل صریح و شفافی در خصوص ارز وجود نداشت اما در آئین نامه جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماده ۲ مکرر (الحاق ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) به تفصیل موارد مشتمل بر ارز و مسائل ارزی که مشمول قاچاق می‌شوند در هشت تبصره شرح داده شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: این موضوع باعث می‌شود که نحوه ساماندهی و برخورد با قاچاق ارز صورت بهتری پیدا کند.

وی گفت: در این راستا دستورالعمل‌های مربوطه نیز تدوین و به تصویب هیأت وزیران رسیده است که اینها زمینه بهتری برای مبارزه مؤثرتر با قاچاق ارز فراهم می‌کند.

دشتبان بیان کرد: در دستورالعمل جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، معاملات فردایی به عنوان یک اقدام قاچاق جرم انگاری شده است؛ در این راستا شناسایی چند باند دیگر در خصوص معاملات فردایی ارز در خراسان رضوی در دست اقدام است.