با رعایت این 4 نکته در خرید و فروش خانه و آپارتمان دیگر کلاه سرتان نمیرود!

با رعایت این 4 نکته در خرید و فروش خانه و آپارتمان دیگر کلاه سرتان نمیرود!

پیش‌خرید املاک یکی از پرریسک‌ترین معاملاتیست که اکثر افراد ممکن است در طول زندگی خود انجام دهند. این معاملات در سال‌های اخیر ضررهای جبران‌ناپذیری به خریداران املاک وارد کرد و هفته‌های متوالی افراد زیادی برای ثبت شکایت خود در دادگاه‌ها حاضر می‌شدند تا بتوانند سرمایه از دست رفته خود را دوباره زنده کنند. اما به‌مرور با محدودیت‌هایی که بانک‌ها و سایر نهادهای ناظر بر معاملات ملکی وضع کردند، جلوی بسیاری از این معاملات منفی گرفته شده. در ادامه به برخی از این خطرات می‌پردازیم.

خطراتی بر سر راه خریداران!

در گشته این معاملات کلاهبرداری به صورتی انحام می‌شد که یک ملک به دو یا چند نفر فروخته می‌شد و مالک با پول‌هایی که از خریداران گرفته بود فرار می‌کرد. یا ممکن بود ملکی که سازنده قصد ساخت خانه درآن را دارد، غصبی بوده و بدون اجازه صاحب زمین در آن ساخت‌و‌ساز انجام گرفته است و ممکن است حتی پس از ساخت کامل ملک، صاحب واقعی زمین پیدا شود و  اظهار مالکیت ملک شما را بکند که تمامی این مراحل ممکن است ثابت شود و پول شما برگردد اما قطعا زمان زیادی طول خواهد کشید و طی این مدت از ارزش پول شما به شدت کاسته خواهد شد.

نسبت به سال‌های گذشته این موارد بسیار کم‌تر شده است که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. مثلا اینکه باتوجه به تورمی که در کشورمان وجود دارد، قدرت خرید مردم به قدری پایین آمده است که نمی‌توانند حتی به خرید آن فکر کنند، چه برسد به اقدام برا آن! یا اینکه دانش مردم در این زمینه به قدری بالا رفته است که می‌توانند شرایط موجود را کنترل کرده و در مسیر درست قدم بگذارند. مورد دیگر این است که مسئولین به‌قدری خوب جلوی این اتفاقات و کلاهبرداری‌ها را گرفته‌اند که دیگر کسی جرئت انجام آن‌را ندارد! در هر صورت اگر قصد پیش‌ خرید املاک در منطقه ۲۲ و یا تهران  را دارید بهتر است چند نکته را در این باره مطالعه نمایید و با آگاهی کامل نسبت به معامله ملک خود اقدام نمایید.

راه‌حل اول

اولین راه حل برای جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو و ایجاد یک فضای امن برای خریداران، بررسی دفاتر املاک و بنگاه‌های مشاور املاک است که باید از اعتبار آن‌ها اطمینان کسب کرد. برای این منظور اگر بنگاه آن‌ها وب‌سایت یا صفحه مجازی دارد می‌توان در آن‌ها توسط مشتریان سابق اطلاعات کسب کرد. اما اگر در بستر آنلاین فعالیت نمی‌کنند باید به طریقی از دیگر همسایه‌ها و یا ارتباط گرفتن با مشتریان سابق آن‌ها باید اعتبار آن‌ها را به‌دقت سنجید.

راه‌حل دوم

دومین راه‌حل برای ایجاد یک معامله مطمئن و امن، بررسی تمامی مدارک ارائه شده توسط خریدار و بنگاه می‌باشد. برای داشتن یک تجربه امن در معاملات املاک، بهتر است مدارک دریافتی را به‌دقت مطالعه نمایید و درباره آن تحقیق کنید تا احتمال بروز هرگونه کلاهبرداری را پایین بیاوریم. پیشنهاد می‌شود تا در اولین معاملات از حضور افراد باتجربه استفاده نمایید. این افراد می‌توانند با استفاده از تجربه خود در هنگام عقد قرارداد و سایر مراحل انجام معامله مشاوره‌های موثری به شما ارائه دهند.

راه‌حل سوم

از ملک حتما بازدید کنید. اگر آپارتمان نوساز است یا نیمه‌ساز، بهتر است از محل ساخت‌و‌ساز دیدن نمایید و با آگاهی کامل برای خرید اقدام نمایید. حتی پیشنهاد می‌شود درباره ملک و صاحب ملک از دیگر بنگاه‌ها و همسایه‌ها نیز تحقیق کنید تا با اطمینان کافی معامله خود را انجام دهید. اگر تجربه کافی در خرید و فروش املاک را ندارید بهتر است از افراد باتجربه یا وکلای املاک استفاده نمایید تا با دانستن تمامی قوانین و تبصره‌های ملکی، شما را درانتخاب ک گزینه ایده‌آل یاری دهند.

راه‌حل چهارم

دقت در خرید خانه‌های نیمه‌ساز بسیار باید بالا باشد. ممولا خانه‌های نیمه‌ساخته پتانسیل کلاهبرداری افراد سودجو را دارد که برای آن نیز چندین راه پیشنهاد می‌شود که از مهم‌ترین آن جمع‌آوری اطلاعات درباره تعاونی سازنده، مالک زمین و دیگر خریداران آن هستند. دیگر مورد مربوط به اطلاعات موجود در قرارداد است که باید طرفین کاملا در تنظیم آن دقت کنند و ریزبینی به‌خرج دهند. تمامی گزینه‌ها و موارد احتمالی باید به وضوح در قرارداد ذکر شود تا درصورت بروز هرمشکلی با رجوع به قرارداد مشکل را برطرف کرد. همچنین وجود افراد باتجربه در هنگام قرارداد نیز توصیه می‌شود. درانتها نیز بهتر است که خریداران از پروژه‌های معتبر برای خرید واحد و سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در ادامه به یکی از معتبرترین و بهترین موقعیت برای پیش‌‎خرید واحد در منطقه ۲۲ را به‌شما معرفی می‌کنیم.

پروژه الهیه فرشته

برج های ۲ قلو الهیه و فرشته در غرب دریاچه چیتگر شهرک مروارید شهر توسط تعاونی مسکن انصارسپاشهر درحال ساخت میباشند. این تعاونی سابقه درخشانی در ساخت انواع پروژه دارد و از جمله رزومه این تعاونی میتوان به پروژه سفیر، پروژه ایران، پروژه دیپلمات چیتگر و پروژه کامرانیه و امتیاز پروژه کامرانیه اشاره کرد این ۲ برج که درمرحله اجرای اسکلت قراردارند، از لوکیشن بسیار خوبی بهرمند بوده و ویو چشم انداز کوهستان و شهر را داراست. 

پروژه کامرانیه K2

برج مسکونی کامرانیه پروژه ای دیگر از تعاونی عمرانی سپاشهر میباشد که در قسمت شهرک مرواریدشهر غرب دریاچه چیتگر در زمینی به مساحت ۲۱۵۲ متر مربع در قطعه بلوک K2 در حال ساخت میباشد، به همین علت این پروژه را بنام کامرانیه یا K2 معرفی مینمایند.

پروژه کامرانیه یکی از پروژه های با سرعت کار بالا میباشد و در حال حاضر این برج تا حدودی قد کشیده و در مرحله اجرای سقف طبقات مسکونی قراردارد. این مجوعه به دلیل وجود متراژ های کوچک جزو پروژه های پرطرفدار در شهرک مروارید شهر بوده و براحتی در بازار مسکن خرید و فروش میشود.

در اتنها باید گفت که پروژه کامرانیه و الهیه فرشته از بهترین پروژه‌هاییست که در منطقه ۲۲ جریان دارد و برای افرادی که قصد پیش‍‌خرید املاک را دارند موقعیتی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که می‌توانند با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند.