با فرسودگی سنگین اتوبوس های شهری رو به رو هستیم

با فرسودگی سنگین اتوبوس های شهری رو به رو هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز در حاشیه آیین رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که شهرداری چه برنامه‌ای برای توسعه مترو دارد، گفت: آنچه امروز مشهود است اراده دولت برای افزایش خدمات خود است و این امر هم محقق می‌شود و عقب افتادگی دولت های قبلی در مترو و حمل و نقل عمومی جبران خواهد شد.

وی افزود: آنچه امروز انجام شد یک افتخار است. در گذشته ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر ارائه خدمت می کردند اما امروز با یک فرسودگی سنگین روبرو هستیم. حال حدود ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس در حال خدمت داریم که در ۲۱۰ خط اتوبوسرانی فعال هستند.

وی عنوان کرد: به همین منظور یک ماه و نیم قبل قرارداد خرید ۲۷۵ دستگاه امضا شد که امروز ۱۱۰ دستگاه آن رونمایی شد.

تفاهم دیگری نیز با دولت و وزیر کشور داریم که بر اساس آن سهم ۱۲۰۰ اتوبوس تهران از طریق تهاتر نفت جبران خواهد شد.

شهردار تهران بیان کرد: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس از مدار خارج شده نیز داریم که مجوز تعمیر و جایگذاری مخزن گاز ۳۰۰ دستگاه را گرفته ایم رفته ایم و ۴۰۰ دستگاه نیاز به بازسازی دارند که با دستور وزیر کشور انجام خواهد شد.

زاکانی اظهار داشت: عملاً به سمت به اوج خدمت رسانی شهر تهران خواهیم رفت. به علاوه در حال تجربه به کارگیری اتوبوس های برقی در شهر تهران هستیم.

وی درباره اعطای دو ران قطار به شهر قم گفت: همین امر را با کرج و استان البرز داریم و ران های قم نیز که به صورت آزمایشی است بازگردانده می‌شود. ما بر اساس مسئولیت خود برای همکاری با کلان شهرهای دیگر این اقدام را انجام خواهیم داد.

منبع : مهر