بدرقه ملی‌پوشان هندبال بانوان با حضور سجادی و صالحی امیری/ پاداش 15 میلیونی برای تیم ملی

بدرقه ملی‌پوشان هندبال بانوان با حضور سجادی و صالحی امیری/ پاداش 15 میلیونی برای تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان و کادر فنی و بازیکنان تیم ملی کشورمان در خانه هندبال سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در این مراسم گفت: دو ماه قبل بود که سجادی قبل از سفر به اردن در جمع بازیکنان حاضر شد و وعده داد اگر تیم موفق شود، پاداش و هدیه‌ای به آنها خواهد داد. اتفاق بزرگی افتاد و هندبال بانوان ایران به عنوان اولین رشته توپی با قرار گرفتن در جمع 4 تیم اول آسیا جهانی شد.

وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی مسلمان است و از حضور بازیکنان محجبه کشورمان ابراز خوشحالی کرد. دختران ما سفیرانی برای ایران در این آوردگاه بزرگ هستند.

*پاداش ۱۰ و ۵ میلیون تومانی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای بانوان هندبالیست

پاکدل یادآوری کرد: سجادی به ازای هر کدام عزیزان ۱۰ میلیون تومان و صالحی‌امیری 5 میلیون تومان برای هر بازیکن به عنوان پاداش برای ملی‌پوشان در نظر گرفتند که امروز پرداخت می‌شود.

مریم یوسفی، بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان به نمایندگی از سایر بازیکنان گفت: اولین کشوری هستیم که با حجاب کامل اسلامی در این مسابقات حاضر می‌شویم و امیدوارم چهره خوبی از هندبال ایران و حجاب اسلامی به نمایش بگذاریم.

*درخواست حضور در بازی‌های آسیایی توسط کاپیتان تیم ملی هندبال

وی عنوان کرد: بچه‌ها و کادر فنی تلاش کردند و برای رسیدن به این قله سختی کشیدیم، ولی قله‌های بزرگ‌تری را در نظر داریم. همه ما دوست داریم المپیک و بازی‌های آسیایی را تجربه کنیم. همانطور که نشان دادیم می‌توانیم جهانی شویم، می‌توانیم در المپیک و بازی‌های آسیایی هم موفق شویم و از شما می‌خواهیم در صورتی که در جهانی بازی‌های قابل قبولی داشتیم، قول بدهید که به بازی‌های آسیایی اعزام شویم.

سجادی در واکنش به درخواست کاپیتان تیم ملی با خنده گفت: هر چه می‌خواهید بخواهید، فقط پول نخواهید.

همچنین صالحی‌امیری در مراسم بدرقه عنوان کرد: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رئیس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است.

وی افزود: باید قواعد را بپذیریم. در دوره قبل ۱۰۰ نفر از بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و این دوره تعداد بانوان باید افزایش یابد، چون هم شعار IOC و هم باور ماست. باید از نظر کمی و کیفی مردان و زنان را به هم نزدیک کنیم.

* سجادی: امیدوارم با عملکرد خود در اسپانیا، ستاد بازی‌ها را متقاعد به حضور در هانگژو کنید

حمید سجادی نیز در این مراسم گفت: پاکدل برنامه‌های خوبی در پیش دارد.  امیدوارم تیم بانوان دست پر به کشور برگردد. در مورد حضور جهانی با مردان برابری کردید و شما هم یک حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنید.

وی در ادامه افزود: سیاست ما این است که در مجامع بین‌المللی کرسی داشته باشیم.

سجادی تاکید کرد: درخواست کاپیتان تیم ملی را با توجه به نتایجی که کسب می‌کنید، بررسی می‌کنیم‌. اگر نتایج خوب و با کیفیت ایجاد شد، حتما برای بحث اعزام بررسی‌ها انجام می‌شود. امیدوارم با عملکردی که دارید، اعضای ستاد بازی‌ها برای حضور این تیم متقاعد شود. امیدوارم در مسابقات بدرخشید و شاهد افزایش تعداد لژیونرها در بخش بانوان باشیم.

ملی‌پوشان کشورمان 10 آذرماه راهی اسپانیا خواهند شد و در نخستین دیدار خود در روز جمعه 14 آذر ماه با تیم رومانی دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم