برای بازگشایی مدارس تابع ستاد کرونا هستیم

برای بازگشایی مدارس تابع ستاد کرونا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز (سه‌شنبه) در بازدید از نمایشگاه اولین رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران» در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که معلمان خواستار بحث رتبه‌بندی هستند، ایرادهایی را در این زمینه، کمیسیون تلفیق قوانین و مقررات مجلس بر آئین‌نامه مطرح کرد که دو روز پیش به دستمان رسید و دیروز هم در کمیسیون مربوطه آن را بررسی کردیم. ان شاالله در اولین جلسات دولت برای نهایی کردن آئین‌نامه، آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: هفته آینده مصوبات زیادی برای بررسی داریم اما این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهور است و در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. برای اجرا کردن هر برنامه‌ای، ابتدا قانون می‌شود سپس تبدیل به آئین‌نامه و شیوه‌نامه خواهد شد که ما شیوه‌نامه را همزمان انجام دادیم که معطل این کار نشویم. سامانه مربوطه نیز آماده است و ان شاالله بارگذاری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگیان عزیز انتظار داشتند که رتبه‌بندی زودتر انجام شود اما مراحل قانونی باید طی شود. امروز آئین‌نامه از جهت کلی هنوز نهایی نشده و فقط ایرادهای آن برطرف شده است. معلمان نگران نباشند، اجرای این اصل از تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۴۰۰‬ است.

نوری در پاسخ به این پرسش که با شیوع مجدد کرونا، آیا برنامه خاصی برای مدارس دارید یا خیر، اظهار کرد: بنده بارها عرض کرده‌ام که آخرین جایی که تعطیل می‌شود و اولین جایی که باز می‌شود در همه‌گیری‌ها و بیماری‌ها، «مدرسه» است. البته باید رعایت کنیم. در آخرین جلسه دولت تصویب شد که سال آینده مدارس و دانشگاه‌ها حضوری شوند. اگر موردی پیش بیاید، ستاد کرونا مطرح می‌کند و ما هم تابع خواهیم بود.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، ابراز کرد: ما برای استفاده از دانش‌بنیان‌ها، نهادسازی کرده‌ایم. یکی از وظایف قرارگاه عدالت تربیتی این است که گروه‌های جهادی، خودجوش و مردمی را باتوجه به شعار مردمی‌سازی جلو ببرد و ما هم به جد پیگیری می‌کنیم. تاکنون نیز جلسات مختلفی را با گروه‌های مختلف مردمی برگزار کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای داشتن یک حکمرانی شایسته، ناگزیریم که رتبه‌بندی معلمان را اعمال کنیم و باید حتماً از مردم استفاده کنیم. این راهبرد را از صدر اسلام و ابتدای انقلاب داشته‌ایم. رئیس‌جمهور هم که دیشب سرزده به نمایشگاه آمدند این قضیه را ثابت کردند. ما هم در وزارتخانه‌ها پیرو همین روند مردمی و تحولی هستیم.

نوری ضمن اشاره به بحث بودجه‌بندی گفت: بخشی از بودجه اختصاص داده شده مربوط به مناطق محروم و بخشی برای تکمیل مدارس خیرین است. ما امسال با سفرهای دولتی توانستیم بیش از سه برابر اعتبارات آموزش و پرورش را برای تکمیل واحدهای آموزشی اختصاص دهیم.

وی درباره اختصاص بودجه‌های استانی، گفت: تخصیص این بودجه متأسفانه کمی دیر انجام شد و اکنون شروع شده است.

منبع : مهر