برای ۴۰۰ میلیارد تومان نقشه شوم کشیده‌اند/ دچار ترس و وحشت شدند!

برای ۴۰۰ میلیارد تومان نقشه شوم کشیده‌اند/ دچار ترس و وحشت شدند!

به گزارش خبرنگار مهر، در بیانیه شهاب الدین عزیزی خادم آمده است:

«به نام خداوند بخشاینده مهربان

خداوند بزرگ و منان را شاکرم که بر این بنده کمترین منت نهاد و به من فرصت داد تا در برهه ای کوتاه ، خدمتگزار فوتبال کشور باشم و در طول ۱۱ ماه تصدی اولیه، به لطف الهی و با همکاری و مشارکت دیگر ذی‌نفعان و همکاران خدوم و زحمتکش و مدیران و ورزشکاران فداکار، گامی بلند و استوار برای تعالی فدراسیون و فوتبال ملی برداریم.

من در یک رقابت قانونی و تنگاتنگ و فشرده، زمانی سکان فدراسیون فوتبال را در دست گرفتم که به دلایلی که بر آگاهان پوشیده نیست، اعتبار فوتبال ملی نیازمند بازسازی بود، منابع مالی آن کاملا به پایان رسیده و به دلیل همه گیری کرونا، امید چندانی به جذب اسپانسر و یا حمایت های مالی دولت هم وجود نداشت. هم‌چنین بدلیل بدهی های معوقه مالیاتی، حساب های بانکی فدراسیون مسدود شده بود. با این همه، با توکل به خدا به موفقیت‌های مهمی دست یافتیم.

صعود تیم ملی بانوان ایران برای اولین بار در تاریخ به مسابقات جام ملت های آسیا، پیروزی های حیات بخش تیم های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی، راه اندازی تیم های امید و توجه به فوتبال پایه و طرح بزرگ استعدادیابی، پرداخت ده ها میلیارد بدهی، برگزاری اردوهای تدارکاتی منظم ، افزایش دستمزد داوران فوتبال، جذب بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان منبع مالی برای فدراسیون فوتبال، تهیه پروازهای رایگان و اختصاصی برای تیم های ملی به ارزش ده ها میلیارد تومان و … بخشی از آن بود.

۱۱ ماه مسابقه بی شکست تیم ملی و نهایتا صعود رکورد شکن تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله دستاوردهای بزرگ این دوره درخشان و کوتاه‌مدت است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از صفحات تاریخ پرافتخار فوتبال ایران محو نماید.

تاسف‌بار بود که بعد از سریع ترین و ارزان ترین صعود تیم ملی به جام‌جهانی و در حالی که نیاز به برنامه ریزی هدفمند در آرامش مطلق بود، حلاوت صعود به جام جهانی در کام ملت و اعضای مجمع تلخ شد و با تصمیمی شگفت انگیز ثبات از فوتبال ایران از بین رفت و وضعیتی ناراحت کننده بر فدراسیون فوتبال حکمفرما شد.

به نظر می‌رسد عده‌ای برای پاداش ۴۰۰ میلیاردی فوتبال ایران پس از صعود به جام جهانی قطر نقشه های شومی کشیده اند. در چنین وضعیتی ، به شکلی هماهنگ و سازمان یافته آتش توپخانه تخریب و سیاه نمایی، روی رییس فدراسیون فوتبال که حاضر به قربانی کردن منافع ملی فوتبال نبود، تنظیم شد و شرایط بغرنجی در فوتبال ایران حاکم شد.

اینجانب سعی کردم با سکوت، از سوءاستفاده بسیاری از فرصت طلبان جلوگیری نمایم و از طریق فوتبالی، حق خود را بگیرم تا مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرد. در آن مدت تلاش شد با جعل اخبار و اطلاعات نادرست، ناقص، تحریف شده و خرابکارانه اذهان عمومی را مکدر نمایند تا به هدف‌شان برسند و ثباتی که در فوتبال به دست آمده بود را از بین ببرند.

بنده در طول دو ماه گذشته به دلیل رعایت مصالح ملی و جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان و همچنین حراست از دستاوردها در حوزه فوتبال و به طور ویژه به منظور جلوگیری از خطر تعلیق فدراسیون فوتبال، سکوت کرده و حتی از خود در برابر هجوم رسانه‌ها و تخریب های سازماندهی شده گذشتم تا فوتبال آسیب نبیند.

اینک نیز از آنجا که آن ملاحظات سخت و نفس گیر تا حدودی به سرانجام رسیده است، برای روشنگری افکار عمومی و بازگشت فوتبال ملی به ریل قانون و صلاح و تعالی و همچنین به منظور پاسخگویی به اتهامات ناروا و ناجوانمردانه ای که می رود تا اعتبار ورزش ملی را خدشه دار نماید، مطالبی را با مردم شریف ایران و اعضای محترم مجمع در میان گذاشته و به تدریج حقایق دیگری بیان خواهم کرد.

اکنون که بزرگان و پیشکسوتان فوتبال کشور به روندهای غیر قانونی و نامتعارف اعتراض کرده و حقایقی تلخ و دلسوزانه ای بیان داشته اند، ماشین تخریب دچار ترس و وحشت شده و با فرار به جلو با ایراد اتهاماتی واهی تلاش دارند تا بر رای و تصمیم مجمع محترم فوتبال که صاحبان اصلی و قانونی فوتبال ملی هستند تاثیر گذاشته و می خواهند اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را از تصمیم خود منصرف نمایند.

این بار مرزهای ناجوانمردی، بی اخلاقی و بی عدالتی را جابجا کرده و با طرح دعاوی واهی و جعلی در موضوعات مالی و ارجاع آن به کمیته محترم اخلاق و شنیده شده است حتی مراجع قضایی، سعی در ایجاد موج جدیدی از تخریب اینجانب و تاثیرگذاری بر نگاه و رویکرد مجمع محترم فوتبال دارند.

درخصوص تازه ترین اتهامی که به بنده نسبت داده اند، افکار محترم عمومی بداند که آنچه به نام‌پاداش به ورزشکاران ، سرپرستان ، مربیان ، مدیران و کارکنان پرداخت شده است، اولا براساس مصوبات هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده است. ثانیا بسیار کمتر از استحقاق اعضای افتخار آفرین تیم ملی و کادر فنی و دیگر دست اندرکاران بوده و ثالثا در چهارچوب عرف متعارف و البته بسیار کمتر از اعدادی که دیگر کشورهای صعود کننده آسیایی منظور شده است.

خواهش من از جریان مرموزی که به تازگی در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال سکنی گزیده‌اند، این است که لیست حقوق، مزایا، حق الجلسات و میزان دریافتی پاداش های اعضای محترم هیات رییسه را به همراه صورتجلسات هیات رییسه منتشر کنند تا مشخص شود هیچ تخلفی صورت نگرفته است. حقوق و دستمزد رییس فدراسیون نیز در چهار چوب مقررات و عرف بوده و در برابر نتایج بدست آمده و منابعی که فراهم آمده رقم قابل توجهی نیست و بزودی در برابر مراجع قانونی اسناد آن ارایه خواهد شد.

شایان توجه افکار عمومی و رسانه های منصف و خدمت رسان است که اینجانب رییس قانونی فدراسیون فوتبال از اخذ پاداش قانونی صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال به طور داوطلبانه صرف نظر کردم . همچنین تعداد قابل توجهی از نیروهای موثر در موفقیت های مستمر تیم هیچ پاداشی دریافت نکردند.

از نکات دیگری که شایسته توجه است این است که هنوز رابطه همکاری اینجانب با فدراسیون فوتبال قطع نشده است و همه منتظر دهم خردادماه و تصمیم مهم و تاریخی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص ادامه همکاری در سنگر فوتبال هستیم و طبیعی است که بسیاری از مسائل مدیریتی به سرانجام نرسیده میان اینجانب به عنوان رییس، اعضای هیات رییسه، خزانه دار و دیگر ارکان فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد و جالب اینجاست که در طول دو ماه گذشته هیچ مسئولی در فدراسیون فوتبال از اینحانب برای توضیح ، دفاع ، بررسی و یا تسویه حساب این موضوعات دعوتی به عمل نیاورده است و آنگاه به طور شتاب زده و به قصد تخریب اینجانب توسط برخی افراد جدید که به فدراسیون آمده اند، این پرونده‌های باز را مستمسک شکایت و دعوای حقوقی و پروپاگاندای رسانه‌ای قرار داده‌اند.

باید به این دوستان هراسان گفت، وجدان اخلاقی و جوانمردی و انصافاتان کجا رفته است؟ این همه نفرت و عداوت و تخریب چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ پرسش مهم بنده و اعضای مجمع فدراسیون فوتبال این است چگونه درخواست عزل اینجانب و بررسی آن در جلسه هیات رییسه بدون هیچ مستندی صورت گرفته است و در آستانه مجمع تاریخی ۱۰خردادماه ۱۴۰۱، برخی افرادی که به زودی درباره آنها روشنگری خواهم کرد به صورت شتابزده روی به «پرونده سازی» آورده اند؟

با این همه اینجانب، همه این مرارت ها و نابرادری ها و جفاکاریها را برای اعتلای نام و آینده کشور عزیزمان ایران به جان خریده و با توکل بر خدا، به‌عنوان امانت دار فوتبال ملی در تاریخ مقرر در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر شده و با کمال صداقت و شجاعت، همراه با دلایل و مستندات از کارنامه درخشان فوتبال ملی در دوران تصدی یازده ماه دفاع خواهم کرد و با درایت اعضای مجمع محترم فدراسیون فوتبال به فضل الهی ، فوتبال ملی را بار دیگر روی ریل سلامت و آرامش و پیشرفت و پیروزی قرار خواهیم داد و روسیاهی روزهای سرد فوتبال را به بهار خرمی و نشاط باز خواهیم گرداند .

و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم »

منبع : مهر