برنامه‌ریزی دولت برای تامین کمبود منابع مالی آزادراه تهران- شمال

برنامه‌ریزی دولت برای تامین کمبود منابع مالی آزادراه تهران- شمال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در این بازدید با اشاره به پروژه عظیم ساخت این آزادراه با مشارکت بنیاد مستضعفان افزود: این پروژه جزو افتخارات راه‌سازی کشور است و کارگاه آزادراه تهران- شمال می‌تواند ظرفیتی برای به نمایش گذاشتن توان فنی و مهندسی در طراحی و ساخت تونل‌ها و پل‌های عظیم باشد.

وی ادامه‌داد: این پروژه به صورت مشارکتی بین بنیاد مستضعفان و دولت در حال اجرا است و تکمیل آن اثرات بسیاری در صرفه‌جویی منابع کشور همچون سوخت و زمان سفر دارد و بر همین اساس اجرای این پروژه جزو اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت و بنیاد مستضعفان اهتمام جدی برای افتتاح هرچه سریع‌تر مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال دارند، گفت: در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تکمیل شود و این مسیر در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل آزادراه تهران- شمال، خاطرنشان‌کرد: آزادراه تهران- شمال مجهز به سیستم کنترل و مانیتورینگ دقیقی است و بهره برداری از این آزادراه، کمک قابل توجهی به حذف نقاط حادثه خیز کشور که گردنه‌های جاده چالوس از جمله این نقاط حادثه‌خیز هستند، می‌کند.

وی درباره تأمین منابع دولت برای تکمیل مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، گفت: ما برای تأمین منابع مالی این پروژه در دولت برنامه‌ریزی‌هایی داریم تا هرچه‌سریعتر کمبود منابع این پروژه جبران شود