برنامه‌های پیش روی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از زبان سرمربی

برنامه‌های پیش روی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از زبان سرمربی

حمیده ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسابقات تیمی قهرمانی جهان اولین رویداد رسمی است که تیم ملی تنیس روی میز بانوان در پیش دارد، گفت: قرار بود این رقابت ها خردادماه سال آینده برگزار شود اما با تصمیم فدراسیون جهانی زمان برگزار مسابقات به اواخر فرودین ماه تغییر کرد. البته به نظر می رسد هنوز انجام این مسابقات قطعی نباشد چون از برخی همتایان و مسئولان دیگر کشورها صحبت هایی در رابطه با لغو احتمالی شنیده ایم.

وی ادامه داد: البته فدراسیون جهانی هنوز در رابطه با لغو مسابقات تیمی قهرمانی جهان هیچ تصمیم گیری یا اطلاع رسانی رسمی نداشته است، بنابراین مبنای برنامه ریزی های ما حضور در این رقابت هاست که اهمیت زیادی دارد و قرار است نسبت به ادوار گذشته با شیوه جدیدی برگزار شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان خاطرنشان کرد: برای تعیین ترکیب تیم ملی تنیس روی میز طی روزهای ۲ تا ۱۱ اسفندماه مسابقات انتخابی طی سه مرحله برگزار می شود. البته ندا شهسواری که نفر اول بازیکنان ایرانی در رنکینیگ جهانی است به صورت انتصابی در ترکیب قرار دارد. سایر بازیکنان که احتمالا چهار نفر خواهند بود از طریق رقابت های انتخابی مشخص می شوند.

به گفته حمیده ایرانمنش، خروجی مسابقات انتخابی تیم ملی و ترکیبی که از این رقابت ها تشکیل می شود علاوه بر مسابقات تیمی قهرمانی جهان برای اعزام به بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هم ملاک خواهد بود.

وی تاکید کرد: در واقع این دو رویداد هم در برنامه های مصوب تیم ملی قرار دارند و جزو اعزام های مصوب به حساب می آید که حضور در آنها مبنای برنامه های آماده سازی خواهد بود. بعد از مسابقات تیمی قهرمانی جهان، ملی پوشان تنیس روی میز بانوان باید برای شرکت در بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی آماده شوند که خیلی هم زیاد مورد توجه است.

ایرانمنش در مورد برنامه آماده سازی پیشنهادی برای شرکت در مسابقات مصوب گفت: تا زمان برگزاری انتخابی تیم ملی و مشخص شدن ترکیب تیم ملی که برنامه قابل اجرایی نداریم. البته که در این فاصله زمانی بازیکنان درگیر مسابقات باشگاهی هستند. ندا شهسواری، مهشید اشتری، پریناز حاجیلو و مریم صامت در لیگ ترکیه مشغول هستند. سومین سال است که مریم صامت در ترکیه بازی می کند و سه بازیکن دیگر اولین حضور خود را در لیگ این کشور تجربه می کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاکید کرد: این برای نخستین باراست که چهار بازیکن ایرانی همزمان در لیگ ترکیه دست به توپ هستند و این موضوع می تواند نتیجه خوبی برای تنیس روی میز کشورمان داشته باشد. در لیگ ترکیه تعداد تیم ها زیاد است و به طبع آن بازیکنان ما با نفرات زیادی روبرو می شوند. همین تجربه می تواند کمک حال تیم ملی هم باشد.

وی به حضور تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات قطر اشاره کرد و گفت: بعد از انتخابی تیم ملی این رقابت ها برگزار می شود. ایران با سه بازیکن در این رویداد شرکت می کند. البته نتایج انتخابی تیم ملی مبنای تعیینی ترکیب اعزامی به قطر نخواهد بود چراکه فرصت اعلام اسامی نفرات اعزامی محدود است و از حالا باید مشخص شود.

ایرانمنش تصریح کرد: مسابقات قطر و بازگشت با کشور همزمان با ایام نوروز می شود. به همین دلیل شاید برای بازیکنان استراحت چند روزه در نظر بگیریم اما خیلی زود باید تمرینات داخلی را آغاز کنیم تا برای سفر به چین و شرکت در مسابقات تیمی قهرمانی جهان آمادگی به موقعی کسب کنیم.

منبع : مهر