برنامه درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای استقرار نظام ارجاع

برنامه درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای استقرار نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری مهر، میرهاشم موسوی در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌ها که با رویکرد تحولی و تمرکز راهبردی بر موضوع «اجرای سطح بندی خدمات و بررسی راهکارهای نظام ارجاع در درمان مستقیم» برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ارتقا خدمات درمانی از مسائل مهم مورد توجه در سازمان تأمین اجتماعی است و درمان یکی از تعهدات مهم و اصلی است که بیمه‌شدگان، بازنشستگان و خانواده آنها از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی افزود: از همه همکاران و کادر درمان که به‌ویژه در درمان کرونا تلاش زیادی برای کاهش مشکلات مردم داشتند، تشکر می‌کنم و امیدواریم با رعایت محدودیت‌ها سویه جدید کرونا باعث آسیب در کشور ما نشود و با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طراحی برنامه تحول راهبردی و برنامه عملیاتی در حوزه درمان این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: درباره مسائل مختلف حوزه درمان مباحث زیادی را بررسی کرده‌ایم و برای رسیدن به همبستگی و اتخاذ تصمیم برای انتخاب مسائل اصلی برنامه‌های راهبردی را که از اقدامات اصلی و مدیریتی خواهد بود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

موسوی اجرای برنامه‌های عملیاتی با نگاه تحولی را نیازمند توجه به چشم‌انداز و برنامه تحول راهبردی دانست و گفت: قبل از شروع برنامه عملیاتی، تمام جوانب کار را ارزیابی می‌کنیم و پس از مشورت و اخذ نظرات کارشناسی و هماهنگی کلان با سایر مراجع وارد عمل می‌شویم و کارها را پیش می‌بریم.

وی افزود: همه ما از شرایط نظام درمان کشور و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در این ساختار آگاهی داریم و با توجه به شرایط موجود، برای تحقق اهداف و برنامه‌ها و رسیدن به چشم انداز مطلوب تلاش می‌کنیم.

موسوی ادامه داد: نظام ارجاع می‌تواند بخشی از مشکلات درمان کشور را حل کند و افزایش کیفیت همراه با اثربخشی خدمات و هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد. می‌دانیم که شرایط فعلی با وضع مطلوب فاصله دارد و برای رفع مشکلات نباید تردید کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تجربیات موفق مربوط به اجرای برنامه نسخه الکترونیک و پیشتازی سازمان تأمین اجتماعی در این برنامه، گفت: در نسخه الکترونیک تجربه ما نشان داد که با وجود سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت، نتیجه نهایی به نفع کشور و نظام بهداشت و درمان است.

موسوی هماهنگی و همکاری بین بخشی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برای پیشبرد نظام ارجاع دانست و گفت: ما برای پیشبرد این طرح با وزارت بهداشت و سایر نهادها همکاری خواهیم کرد. ما می‌توانیم این طرح را از منظر سازمان تأمین اجتماعی شروع کنیم و وارد این مسیر شویم تا آثار و برکات آن برای کشور و نظام سلامت باشد.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی است، افزود: پس از نهایی شدن برنامه عملیاتی با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد و تحقق برنامه اقدام می‌کنیم. سایر اجزای نظام سلامت و وزارت بهداشت نیز آماده همکاری هستند و مانعی در این حوزه وجود ندارد اما قطعاً در اجرا با مسائلی مواجه خواهیم شد که باید از موانع عبور کنیم.

منبع : مهر