برندگان جوایز انجمن کارگردان‌های آمریکا معرفی شدند/ ۲ دنیل برنده

برندگان جوایز انجمن کارگردان‌های آمریکا معرفی شدند/ ۲ دنیل برنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مراسم انتخاب بهترین کارگردان‌های آمریکا (DGA) به مجری گری جاد آپاتو برگزار شد و جایزه اصلی برای بهترین کارگردانی فیلم سینمایی سال به دنیل کوان و دنیل شاینرت برای کمدی علمی-تخیلی «همه چیز همه جا یک‌باره» رسید.

این ۲ که از آنها با عنوان ۲ دنیل یاد می‌شود و برای نخسیتن بار نامزدی این جوایز را کسب کرده بودند موفق شدند تا تاد فیلد برای «تار»، جوزف کوشیسنکی برای «تاپ گان: ماوریک»، مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین» و استیون اسپیلبرگ برای «فابلمن‌ها» را کنار بزنند.

اسپیلبرگ با ۱۳ بار نامزدی رکورددار نامزدی این جوایز است و ۳ بار آن را دریافت کرده است.

مجری مراسم در مونولوگ افتتاح مراسم با شوخی با اینکه جای تعجب دارد که ایلان ماسک هنوز این مراسم را نخریده و اینکه هیچ فیلمساز زنی امسال در ردیف کارگردان‌های نامزد سال جای نداشت، مراسم را آغاز کرده بود.

در ماه ژانویه نامزدهای این جوایز معرفی شده‌بودند وهمان زمان هم به حضور نداشتن هیچ فیلمساز زنی در فهرست نامزدها انتفاد شده بود. سارا پولی با «زنان حرف می‌زنند» و جینا پرینس –بایتوود با «پادشاه زن» از چهره‌های مطرح زن امسال در زمینه کارگردانی بودند.

در بخش اولین کارگردانی در حالی که زنان ۴ نامزد داشتند؛ شارلوت ولز برای «افترسان» به عنوان برنده انتخاب شد. دیگر نامزدها عبارت بودند از آلیس دیوپ برای «سن اومر»، آدری دیوان برای «اتفاق»، آنتونتا آلامات کوسیجانوویچ برای «مورینا» و جان پاتون فورد برای «امیلی جنایتکار».

در این مراسم جیسون بیتمن که برای ساخت یکی از قسمت‌های سریال «اوزارک» نامزد شده بود جایزه بهترین مستند را به سارا دوسا برای «آتش عشق» درباره دو متخصص آتشفشان و مستندساز اهدا کرد. وی گفت: «کاتیا و موریس به معنای واقعی کلمه برای فیلمسازی مردند. آتش عشق مربوط به مرگ آنها نیست، بلکه به نحوه زندگی آنها مربوط می شود و آنها برای عشق و آتشفشان زندگی می‌کردند. … معتقدم آنها به شکل معنی‌داری مردند.»

در بخش سریال درام سم لوینسون برای «سرخوشی» به عنوان برنده انتخاب شد و توانست سریال‌های «اوزارک»، «بهتر است با سال تماس بگیری» و ۲ قسمت «جداسازی» را پشت سر بگذارد.

در بخش سریال کمدی هم بیل هدر برای «بری» به عنوان برنده انتخاب شد و تیم برتون برای «چهارشنبه»، امی شرمن-پالادیون برای «خانم میزل شگفت‌انگیز»، کریستوف استورر برای «خرس» و مایکل وایت برای «لوتوس سفید» را پشت سر گذاشت.

در بخش فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه هم هلن شاور برای «ایستگاه یازده» به عنوان برنده انتخاب شد. جایزه بخش برنامه منظم شبانه به لیز پاتریک برای «ساتردی نایت لایو» رسید و در برنامه‌های ویژه گلن وایز برای برنامه «هفتادو پنجمین جوایز سالانه تونی» برنده شد.

امسال هفتاد و پنجمین دوره جوایز انجمن کارگردان‌های آمریکا برگزار شد و با رای بیش از ۱۹ هزار عضو این انجمن، برندگان انتخاب شدند. می‌توان گفت برندگان این جوایز تقریباً بیشترین شانس را برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار دارند. تنها ۸ برنده جوایز انجمن در دریافت جایزه آکادمی ناکام ماندند که از موارد اخیر آن می‌توان از سم مندس برای «۱۹۱۷» یاد کرد که سال ۲۰۲۰ آن را به بونگ جون هو برای «پارازیت» باخت.

این سومین بار در تاریخ اهدای این جوایز بود که ۲ کارگردان با هم برنده این جایزه می‌شوند.