برگزاری اردوهای وزنه‌برداری بانوان و آقایان در شرایط یکسان

برگزاری اردوهای وزنه‌برداری بانوان و آقایان در شرایط یکسان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد انوشیروانی پس از بازگشت تیم‌های وزنه برداری از قونیه اظهار داشت: ما در دو ماه اخیر، تمام تلاشمان را کردیم که در اردوهای تیم ملی یک آرامش نسبی خوبی ایجاد شود. واقعیت این است که در مجموع هم در مسابقات ازبکستان و هم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، انصافاً بچه‌ها همه تلاش خودشان را کردند و ایمان دارم که تک تکشان در همه میادین بین‌المللی تمام غیرت خود را می‌گذارند.

انوشیروانی در خصوص برنامه فدراسیون برای اردوهای تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و جهان توضیح داد: وزنه‌برداری ما افت محسوسی داشته است و در اکثر اوزان این نزول کاملاً مشخص است. ما باید برنامه‌ریزی های بلند مدت داشته باشیم. کار را هم شروع کردیم و می‌خواهیم بلافاصله بعد از بازگشت بچه‌ها، بعد از مدت کمی استراحت، اردوهای مستمر تیم‌ملی را آغاز کنیم و قطعاً اردوی بانوان و آقایان در شرایط یکسان برگزار می‌شود.

وی پیش بینی کرد که «وزنه‌برداری ایران تا المپیک ۲۰۲۴ می‌تواند خودش را جمع و جور کند و به آن درجه از شایستگی دست یابد که نتایجی درخشان کسب کند اما با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در زیرساخت‌ها، سخت‌افزار و تجهیزات ورزشی در همه سطوح وجود دارد کار بسیار سخت است» و در ادامه افزود: «افت محسوس شرایط کمی وزنه‌برداری در تمام کشور، باعث شده ما این مشکلات را داشته باشیم که البته با برنامه‌ریزی ها و دلسوزی‌های همراهان این رشته در تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.»

ارزیابی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی

سرپرست فدراسیون وزنه برداری در یک جمع بندی کلی درباره نتایج کسب شده در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از جمله اولین مدال طلای بانوان در تاریخ رویدادهای بین المللی، گفت: «فکر می‌کنم نقطه امیدبخش این مسابقات درخشش جوانان بود و ثابت شد وقتی همه چیز از نظر برنامه‌ریزی، انگیزه و جنبه روانی مهیا باشد، این جوانان می‌توانند قهرمان‌های بزرگی باشند. آن‌ها نشان دادند که می‌توانند علی‌رغم این شرایط سخت درخشان باشند.»

انوشیروانی در مورد رقبا و سطح کیفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات همبستگی نیز توضیح داد: در این مسابقات از نظر مدالی، بچه‌ها کار بزرگی کردند با اینکه تیم‌های قوی و قدری مثل ازبکستان، اندونزی، قزاقستان و حتی عربستان با تمام قوا وارد شده بودند. عربستان یک مربی خارجی از لتونی آورده و آن عربستانی که قبلاً می‌شناختیم نیست و دیدیم که عربستان از خوب‌ها است. ما خوب کار کردیم اما هنوز جای پیشرفت هست.

پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی

بنا بر اعلام سرپرست فدراسیون، کادر فنی درصدد است که تیم دوم بزرگسالان را نیز به عنوان پشتوانه تیم اصلی تشکیل داده و تحت نظارت داشته باشد. وی ضمن دعوت از جامعه وزنه برداری برای همدلی و همراهی با فدراسیون و درک شرایط دوره تحول، در خاتمه تاکید کرد مدیریت جدید برای ورزشکاری که از رده جوانان وارد بزرگسالان می‌شود ارزش قائل است و کاملاً واقف است که برای تک تک این قهرمانان زحمات بسیاری توسط خانواده، مربی، هیئت‌ها و پیشکسوتان استان‌ها کشیده شده است.

منبع : مهر