برگزاری همایش طلایه‌داران ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس

برگزاری همایش طلایه‌داران ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در همایش «کودکان را نجات دهیم» گفت: ما معتقدیم به جای اقدامات سلبی در حوزه اعمال جریمه باید اقدامات ایجابی را جایگزین کنیم و فرهنگ را توسعه دهیم.

وی افزود: برای اینکه فرهنگ کهن ایرانی را در حوزه رانندگی نهادینه کنیم نیازمند آموزش هستیم که این آموزش از خانواده شروع می‌شود و بعد از آن در مدرسه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

هادیانفر با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز داریم، بیان کرد: این ۱۱ میلیون دانش آموز پدران و مادران آینده هستند که باید از کودکی فرهنگ رانندگی در آنها نهادینه شود.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: در سال ۸۵ بیش از ۲۷ هزار کشته در تصادفات داشتیم که اکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است، همچنین امروزه کمتر از ۳۰۰ هزار معلول در تصادفات داریم و آمار کاهش است اما هنوز هم باید به فکر کمتر شدن این آمار باشیم.

وی ادامه داد: با بازگشایی مدارس مراسم طلایه داران ترافیک در ورزشگاه آزادی و همزمان در سایر استان‌ها برگزار می‌شود تا با کمک آموزش و پرورش و تربیت نسلی که از کودکی قواعد و قوانین ترافیکی را می‌دانند شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات و جان باختگان باشیم.

منبع : مهر