بستری ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی

بستری ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پهلوان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند و مجموع بستری شدگان مبتلا به کرونا با رشد حدود ۱۷ درصدی از ۳۶ مورد در ۱۲ روز گذشته به ۴۲ بیمار رسید.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۶ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در ۱۲ روز گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین با ادامه روند افزایشی ابتلاء به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی این بازه زمانی با افزایش ۱۰۰ درصدی از هشت نفر در دهم دی ماه امسال به ۱۶ نفر رسیده است.

پهلوان افزود: همچنین در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۴۹۱ تست آزمایشگاهی در این دانشگاه انجام شده است و بدین طریق ۵۳۰ هزار و ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش مؤثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.