بهترین‌های کاراته دنیا به قونیه می آیند/ باکو آخرین فرصت است

بهترین‌های کاراته دنیا به قونیه می آیند/ باکو آخرین فرصت است

حسن روحانی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: اگر کشورهایی مثل ژاپن و فرانسه یا تک چهره‌هایی از سایر کشورها را نادیده بگیریم، همه کاراته کاهای خوب دنیا از مصر، آذربایجان، ترکیه به عنوان میزبان، مراکش و… در بازی‌های کشورهای اسلامی به روی تاتامی خواهند رفت. این بدان معناست که مسابقات با کیفیت و در عین حال دشواری را پیش رو خواهیم داشت.

وی در خصوص میدان دادن به جوان در یک رویداد پراهمیت گفت: کاراته کاهائی که اکنون عضو تیم ملی هستند و قرار است به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شوند، با عبور از مسابقات انتخابی خود را به ترکیب تیم ملی رسانده اند. هر چند تیم جوانی داریم، ولی این جوانان کم تجربه نیستند و توانایی فنی بالایی دارند و کادر فنی به همه آنها برای کسب موفقیت امیدوار است.

مربی تیم ملی افزود: کاراته با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد و کاراته کایی و موفق خواهد بود که سخت تمرین کند و به لحاظ ذهنی برای این پیشرفت آماده باشد. آنها که سال‌ها عضو تیم ملی بودند و مدال‌های ارزشمندی برای کاراته ایران کسب کردند، مانند همین جوانان از جایی وارد تیم ملی شده قدر فرصت و موقعیتی که در اختیارشان قرار گرفته بود را به خوبی دانستند. نفرات فعلی هم باید بر همین قاعده پیش بروند و قدر موقعیت پیش روی خود را بدانند.

روحانی در خصوص آخرین شرایط نفرات اعزامی به ترکیه گفت: تمرینات خوب و هدفمندی را طی هفته‌های گذشته سپری کردیم و با نزدیک شدن به زمان اعزام و شروع مسابقات، از فشار تمرینات کم خواهد شده، وارد فاز رقابتی می‌شویم تا ملی پوشان شرایط بدنی مناسبی برای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی داشته باشند.

وی در خصوص برنامه آینده تیم ملی هم گفت: دو تورنمنت کاراته وان باکو و سری A استانبول را پیش رو داریم که در واقع آخرین فرصت‌های حضور در میادین رسمی و مهم سال ۲۰۲۲ برای کاراته کشورمان است. برای آنکه از رنکینگ جهانی عقب نمانیم باید این دو رویداد مهم را شرکت کنیم و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که کاراته کاهای کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شوند.

منبع : مهر