به درخشش جوانان کاراته ایران در مسابقات جهانی امیدوارم

به درخشش جوانان کاراته ایران در مسابقات جهانی امیدوارم

مهدی جعفری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: آخرین دوره‌ای که تیم‌های کاراته ایران در رده سنی پایه به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدند، مسابقات ۲۰۱۷ تنریف بود، هر چند ۵ سال دوری از مسابقات جهانی تأثیر زیادی خواهد داشت، ولی بعد از دو دوره غیبت و با توجه به کاراته کاهای انتخاب شد، خیلی به موفقیت این تیم امیدوارم.

وی ادامه داد: برای حضور در این دوره از مسابقات در مجموع دو هفته اردوی آماده سازی برگزار شده که با توجه به فاصله اندک تا زمان شروع مسابقات بیشتر تمرینات بر روی آماده سازی تیم جهت حضور در مسابقات طراحی شد که حفظ امتیاز و مدیریت مبارزه در رأس آنها قرار داشت.

سرمربی تیم جوانان کاراته در خصوص برگزاری مسابقات متعدد انتخابی و رسیدن بهترین‌ها به ترکیب اصلی گفت: آن طور که در رسانه‌ها مطرح شده ما مسابقات انتخابی متعددی نداشتیم، بعد از رقابتهای قهرمانی کشور در گلستان، دو مرحله مسابقات انتخابی داشتیم و در نهایت ترکیب اصلی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان معرفی شدند. نمی‌توان مسابقات کاراته وان که به صورت آزاد و با حضور کاراته کاهای سراسر کشو برگزار می‌شد را به عنوان انخابی مد نظر قرار داد. کاراته کاهای برتر فقط یک امتیاز و آن هم حضور در رقابتهای انتخابی را دریافت کردند.

جعفری در مورد پیش بینی خود از نتیجه مسابقات هم گفت: واقعاً چیزی را نمی‌توان پیش بینی کرد، چرا که بای نتیجه و موفقیت در یک رویداد رسمی موارد مختلفی تأثیر گذار است که آمادگی فنی و قدرت بدنی بخشی از آن است و شرایط جدول و سایر عوامل را نیز باید مد نظر قرار داد. در کل نفرات خوبی در ترکیب داریم و تلاش می‌کنیم در مسابقات قهرمانی جهان نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: نکته مثبت این تیم حضور کاراته کاها در کوران مسابقات است که باعث شد نفرات تیم با آمادگی مناسبی در اردوها شرکت کرده و همین موضوع باعث شد تا برنامه‌های تمرینی ما با وجود زمان اندک به خوبی اجرا شود.

دوازدهمین دوره مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه قهرمانی جهان از ۴ تا ۸ آبان ماه در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

منبع : مهر