به شهرک‌نشینان درباره برپایی مراسم در «مسجدالاقصی» هشدار می‌دهیم

به شهرک‌نشینان درباره برپایی مراسم در «مسجدالاقصی» هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های مقاومت فلسطین امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک به حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص مجاز دانستن برگزاری مراسم ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: این حکم تجاوزی خطرناک علیه مقدسات اسلامی است و مسئولیت هرگونه عواقب و پیامد آن متوجه رژیم صهیونیستی است.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند که این حکم شیطانی مقدمه‌ای برای اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و به شهرک‌نشینان اجازه خواهد داد تا به تجاوزات خود علیه قدس و مسجد الاقصی ادامه دهند.

این گروه‌ها عنوان کردند: مسجد الاقصی بخشی از باور و عقیده مسلمانان است و ما هرگز از خاک قدس و مسجد الاقصی چشم‌پوشی نخواهیم کرد و به دشمن صهیونیستی درباره هرگونه تجاوز علیه آن هشدار می‌دهیم. ما به شهرک نشینان هشدار می‌دهیم که به دنبال حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی، در مسجدالاقصی مراسمی برپا نکنند.

پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی به مثابه تقسیم مکانی مسجدالاقصی و یهودی سازی آن است. این اقدام از دیدگاه اتحادیه عرب محکوم است.

دبیرکل اتحادیه عرب ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را عامل وخامت بیشتر اوضاع دانست. وی تاکید کرد ادای مراسم ویژه صهیونیست‌های شهرک نشین در مسجدالاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

چندی پیش هم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای مجاز دانستن حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی برای برپایی آداب و رسوم خود هشدار داد. در این بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی باطل است و ملت فلسطین با تمام توان با هرگونه تلاش برای هتک حرمت به مسجدالاقصی مقابله خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی، زمینه را برای تجاوزهای پی در پی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی فراهم می‌کند. گفتنی است، اخیراً دادگاه رژیم صهیونیستی در حکمی حق برپایی آداب و رسوم شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی را به رسمیت شناخته است.

منبع : مهر