بودجه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس خوزستان ۳ برابر می‌شود

بودجه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس خوزستان ۳ برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ضمن بازدید از مدیریت اسناد و پژوهش مرکز، کتابخانه و واحد ادبیات، فرهنگی و هنری موزه و دیگر محتوای به نمایش گذاشته در این مرکز از سه برابر شدن بودجه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد.

وی افزود: استان خوزستان عقب ماندگی زیادی را در حوزه‌های مختلف به علت درگیری مستقیم در جنگ تحمیلی دارد و ما موظف هستیم که به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: خوزستان دارای بیشترین مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس است که البته روند به رو به رشد و پیشرفت این مراکز به خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز چندان مطلوب نیست.

وی افزود: باید در سطح ملی نیز به این پروژه‌ها کمک شایانی شود تا این موزه‌ها بتوانند میزبان خوبی برای زائران راهیان نور سراسر کشور باشند.

به گزارش مهر، موزه دفاع مقدس دزفول در مساحت ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر دارای یک موزه مسقف است که ۱۵۰ هزار سند مکتوب، ۲۳۰ هزار قطعه عکس، ۵۰ هزار دقیقه صوت و ۱۹ هزار حلقه فیلم از دوران دفاع مقدس در آن نگهداری می‌شود.

این موزه دارای بخش‌هایی همچون کتابخانه تخصصی جنگ، واحد اسناد، گروه روایتگری دزفول و یادمان هشت شهید گمنام و برخی تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده از دشمن بعثی از جمله انواع تانک، نفربر، توپ و ضدهوایی است که هر ساله میزبان خیل عظیم کاروان‌های راهیان نور نیز است.

منبع : مهر