بورل: اتحادیه اروپا وارد جنگ با روسیه نمی شود

بورل: اتحادیه اروپا وارد جنگ با روسیه نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای که امروز چهارشنبه در روزنامه «یومیوری» منتشر شد، اعلام کرد: تحریم ها علیه روسیه همچنان پاسخ اصلی اتحادیه اروپا به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین خواهد بود.

وی در این مقاله نوشت: اتحادیه اروپا قصد جنگ با روسیه را ندارد و پاسخ اصلی به عملیات نظامی ویژه در اوکراین همچنان تحریم‌ ها خواهد بود که تأثیر آن تنها افزایش خواهد یافت.

این مقام اروپایی اضافه کرد: در مواجهه با یک عملیات ویژه در اوکراین، ما شروع به حرکت از قصد به عمل کرده‌ ایم و نشان می‌ دهیم که وقتی (در موضوعی) ترغیب شویم، اروپا می‌ تواند پاسخ دهد؛ از آنجایی که ما نمی‌خواهیم وارد جنگ با روسیه شویم، تحریم‌ های اقتصادی در قلب این واکنش قرار دارند.

«جوزف بورل» در ادامه افزود: این واکنش ها در حال حاضر شروع به تأثیرگذاری کرده اند؛ همچنین، در ماه های آینده افزایش خواهند داشت. تحریم‌ هایی که علیه روسیه اعمال می‌ شود، بر مجموعه نظامی- صنعتی این کشور تأثیر گذاشته و تولید نفت را مختل می‌ کند!

بورل ادعا کرد: اگر بخواهیم در مورد حوزه نظامی روسیه که به دلیل تحریم‌ ها بسیار مهم است، حرف بزنیم؛ می گویم که توانایی [مسکو] برای تولید موشک‌ های هدایت‌ شونده دقیق مانند اسکندر و X-۱۰۱ محدود است! در حوزه تولید نفت، نه تنها شرکت‌ های خارجی در حال خروج هستند؛ بلکه با استفاده از فناوری‌ های پیشرفته مانند حفاری افقی، شرایط سختی نیز وجود دارد و توانایی شرکت‌ های روسی برای راه‌ اندازی میادین جدید محدود شده است!

منبع : مهر