بولتون: طالبان ممکن است از پاکستان سلاح هسته ای به دست آورد!

بولتون: طالبان ممکن است از پاکستان سلاح هسته ای به دست آورد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور مدعی شد که این امکان وجود دارد که در پی خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور، این گروه تسلیحات هسته ای از پاکستان بگیرد.

بولتون از نحوه خروج دولت «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا از این افغانستان انتقاد کرد و گفت که این اقدام باعث شد طالبان به سرعت کنترل این کشور را در دست بگیرند.

وی پیشتر نیز گفته بود که عملکرد جو بایدن در قبال افغانستان بر محبوبیت وی در داخل و اعتبارش در خارج از کشور اثر گذاشته است.

بولتون تصمیم جو بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان را یک تصمیم «به طرز فاجعه‌باری بد» توصیف کرده بود.

وی که از تندروترین چهره‌های جمهوریخواه به شمار می‌آید در این باره ادامه داده بود: به نظر من همین حالا هم شاهد تاثیرات منفی بد (این تصمیم) بر میزان محبوبیت او هستیم و این موضوع می‌تواند به دستورکار سیاست داخلی او هم تسری یابد.

بولتون از زمانی که به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت می کرد، علاوه بر انتقاد از رئیس سابق خود، منتقد جدی سیاست خارجی آمریکا نیز بود.

وی همچنین نظرات خود را در مورد سیاست های آمریکا در مورد خاورمیانه، به ویژه لفاظی هایی برضد ایران بیان کرده و حمایت خود را از حق رژیم صهیونیستی برای اقدام در جهت منافع امنیتی خود اعلام کرده بود.

منبع : مهر