بیشترین بارش‌های همرفتی در خوروبیابانک و اردستان ثبت شد

بیشترین بارش‌های همرفتی در خوروبیابانک و اردستان ثبت شد

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی شبانه روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز در ایستگاه‌های باران‌سنجی جهان آباد از توابع اردستان با ۲۳.۴ میلیمتر، هفتومان از توابع خوروبیابانک ۱۷ میلیمتر، بازیاب ۱۶ میلیمتر، اردیب و ایراج ۱۴.۵ میلیمتر، روستای بقم ۱۵.۲ میلیمتر، کاشانک ۱۰ میلیمتر، سد زاینده‌رود هشت میلیمتر، چاهملک هفت میلیمتر، ابیانه و بادرود سه میلیمتر، اردستان ۲‌.۵ میلیمتر، نیسیان ۲، زواره و چادگان یک میلیمتر و ورزنه ۶ دهم میلیمتر ثبت شد.

وی با اشاره به بارندگی بعد از ظهر امروز در طامه نطنز، افزود: طی امروز تا روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه، ناپایداری‌های همرفتی بصورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در سراسر استان ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها را در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب انتظار داریم، خاطرنشان کرد: ناپایداری‌های همرفتی تا روز یکشنبه بویژه در نیمه شمالی و شرق استان شدت خواهد داشت.

امینی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای هفت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.