بیش از ۲۵۱ آسیب‌دیده از زلزله در خوزستان امدادرسانی شدند

بیش از ۲۵۱ آسیب‌دیده از زلزله در خوزستان امدادرسانی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خدادادی عصر امروز سه‌شنبه در گفتگویی رسانه ایی با اشاره به امدادرسانی به خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله روز گذشته در مناطق کوهستانی شهرستان اندیکا اظهار کرد: از دیروز تاکنون ۱۲ تیم عملیاتی متشکل از نجات گران داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در مناطق روستایی و ارزیابی از آسیب‌های وارده بر محل سکونت ۳۳۰ خانوار در ۲۴ روستای تابع این شهرستان در حال امدادرسانی به متأثران از این زمین‌لرزه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: تاکنون به بیش از ۲۵۱ نفر از متأثران از زلزله نیز امدادرسانی شده است و اقلامی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت نایلون پوششی، برنج، حبوبات، کنسروجات و اقلام بهداشتی در بین آنها توزیع شده است.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه صورت پذیرفته تعداد ۷۳ باب منزل روستایی در این زلزله آسیب جدی دیده یا تخریب شده‌اند و سایر منازل آسیب‌هایی مثل ترک‌خوردگی در دیوارها داشته‌اند.

به گزارش مهر، صبح دیروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حوالی چلگرد رخ داد.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون زلزله، ۳۳ کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)، ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۶۳ کیلومتری ایذه (خوزستان) بوده است.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهار محال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و… احساس شد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی تعداد ۲۱ روستا از این زمین لرزه متأثر شده و تاکنون روستاهای دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی و شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند.

منبع : مهر