بیله‌سوار و گرمی بهترین نقطه برای راه‌اندازی منطقه آزاد

بیله‌سوار و گرمی بهترین نقطه برای راه‌اندازی منطقه آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در دیدار مردمی در گرمی اظهار کرد: منطقه آزاد از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و باید با اولویت منطقه مرزی به ویژه گمرکی بیله‌سوار و منطقه به هم پیوسته گرمی این محدوده مشخص و فعالیت خود را آغاز کند.

وی تصریح کرد: در این محدوده زمین‌های بلامعارض بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند نقطه مطلوب برای راه‌اندازی منطقه آزاد باشد تا به تدریج سایر مناطق استان نیز به این محدوده اضافه شده و توسعه منطقه آزاد را در محدوده وسیع‌تر شاهد باشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان برای آبرسانی مناطق عشایری و ۲۴ میلیارد تومان نیز برای طرح‌های هادی روستایی به شهرستان گرمی اختصاص یافته است.

اسماعیلی در مورد آخرین وضعیت عملیاتی شدن مصوبات سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قراری است با تأمین زمین شهرک دامپروری و کارخانه تولید ظروف شیشه‌ای در شهرستان گرمی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۲۰ نفر راه‌اندازی شود.

وی حمایت از واحدهای تولید شیرآلات بهداشتی و اجرای طرح توسعه این واحدهای تولیدی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای کارخانه سیمان سفید گرمی نیز یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با همراهی اهالی و رفع معارض در واگذاری زمین، این مجموعه و کارخانه پلی‌اتیلن جم نیز در گرمی راه‌اندازی شود.

بعد از ۱۰ سال تأخیر سد کله‌سر اجرایی می‌شود

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از تکمیل سدهای این شهرستان به ویژه آبگیری کامل سد عمارت با ظرفیت ۱۱۸ میلیون متر مکعب در هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: باید با اولویت شهرستان‌های گرمی و انگوت آبرسانی از طریق این سد انجام شده و در صورت مازاد تولید، به سایر مناطق استان نیز انتقال آب انجام شود.

اسماعیلی از شروع عملیات احداث سد کله‌سر با اختصاص ۲۷ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: بعد از گذشت ۱۰ سال تأخیر و تعلل احداث این سد آغاز شده و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی عملیات احداث این سد را شاهد خواهیم بود.

وی تکمیل سدهای سینه‌سر و تازه‌کند را نیز یادآور شد و ادامه داد: با هدف تأمین آب شرب انگوت، سد تازه‌کند به بهره‌برداری خواهد رسید تا اهالی از آب این سد استفاده کنند.

اسماعیلی در مورد سد گیلارلو و تعیین تکلیف این دریاچه گردشگری اظهار کرد: سه میلیون متر مکعب آب این سد است که زیرساخت‌های گردشگری نیز فراهم شده و مدیریت این منطقه به میراث فرهنگی و صنایع دستی سپرده شده تا از ظرفیت این منطقه گردشگری در جذب گردشگران و مسافران استفاده شود.

وی در مورد سیل اخیر و خسارت وارده به کشاورزان و دامداران منطقه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق سازمان مدیریت بحران و حوادث جبران خسارات برای آسیب‌دیدگان انجام شود.

اسماعیلی از خط‌کشی مسیر ترددی پنج کیلومتری ورودی گرمی و تکمیل راه‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: از محل تهاتر نفت برای محور گرمی به بیله‌سوار در مجموع سال گذشته و امسال ۱۸۰ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته تا سرعت اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از تکمیل راه گرمی به موران به طول ۱۰ کیلومتر و تکمیل دیگر طرح‌های زیرساختی در این شهرستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن هر چند با تعلل روبه‌رو شده اما در شهرستان گرمی از بین یک‌هزار و ۲۰۰ ثبت‌نام‌کننده تنها هفت متقاضی موفق به پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه شده در حالی که در بهترین نقطه شهر گرمی احداث این واحدهای مسکونی را شاهد هستیم.

منبع : مهر