بیننده «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» روی صحنه باشید

بیننده «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» روی صحنه باشید

به گزارش مهر، گروه فیلم و تئاتر «وَ ناگهان» سومین رپرتوار «مونوگهان» خود را با عنوان «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» به صورت فیلم‌تئاتر منتشر کرده است. این رپرتوار به تهیه کنندگی، طراحی و کارگردانی روزبه حسینی با همکاری نشریه «افق اقتصاد» و همراهی «تئاتربازها» شکل گرفته و به عباس کیارستمی پیش‌کش شده است.

در توضیح این فیلم‌تئاتر آمده است: «میان هنر صحنه و تصویر محیطی‌ست متداخل که این اثر، آن‌جا ایستاده‌است. این اثر هفت قصه نمایشی کوتاه است که در قالبی بین سینما و تئاتر ساخته شده و به مخاطب ارائه می‌شود. مشخصاً این اثر به آسیب شناسی و روانشناسی خانواده و مسائلی از زنان در حیطه زندگی اجتماعی و خانوادگی در دوران نوجوانی و میانسالی می‌پردازد و اثری اجتماعی است. همچنین در روند ساخت این اثر، هنرجو / بازیگر از روشن بودن دوربین در تمام لحظات، مطلقاً آگاه نبوده است.»

«بذارین نفس بکشم»، «تنهایی‌های برادر نسترن»، «فقط تو بخوان»، «دیلیت»، «تک‌شاخ»، «بوی بلوط و کاج و باروت»، «صدای خنده دخت را» عناوین این هفت اپیزود هستند.

عوامل «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» عبارتند از تهیه‌کننده طراح و کارگردان: روزبه حسینی، دستیار و مشاور هنری: سیما شکری، نویسندگان: مه را معین، نسترن خدادوست و یاسمن ناسخی، گروه کارگردانی: نازنین زنگنه، علیرضا محمدی، مدیر هماهنگی: مریم پابرجا، هنرجو / بازیگران به ترتیب اپیزودها: زهرا زمانیان، مهتاب افکار، نگین قاسم‌زاده، زهرا صحبتی، سمانه غدیری، نیره غفاری و الهام مختاری، تصویربردار: ضیاالدین صفویان، آهنگساز: آروین سیدان، تدوین: کس را آتشی، تیزر: آتلیه و ناگهان.

روزبه حسینی در توضیح دلیل تبدیل سوین دوره این رپرتوار به فیلم‌تئاتر آورده است: «در این دوره از رپرتوار مونوگهان نظر به پیشامد پاندمی کرونا و برگزاری کارگاه‌های بازیگری و نویسندگی در طول سال کمتر به شکل حضوری و اغلب به صورت تصویری، از بچه‌های ۲ دوره قبلی کارگاه‌ها استفاده شده و این اثر شکل گرفته است در این دوره موضوع هر کدام نمایش‌ها از دل مصاحبه‌های متعدد با هنرجویان بازیگری زن در دوره‌های مختلف شکل گرفته و هفت قصه، فیلم نوشت، نمایشنامه را پدید آورده است. هفت هنرجوی بازیگری به عنوان نماینده از گروه‌های هنرجویان کارگاه‌های بازیگری ما پس از ۲ سال منتخب و با قطعات اثر حاضر به مرحله ضبط نهایی رسیدند. سه نویسنده زن هفت اپیزود هم برگزیدگان نویسندگان کارگاه نویسندگی «وناگهان» هستند که طی ۵ سال کار متناوب در این تجربه ما را همراهی می‌کنند.»