تأکید بر تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای مقابله با سویه اومیکرون

تأکید بر تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای مقابله با سویه اومیکرون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه کمیته تخصصی کرونا بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر برگزار شد.

مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، ‌وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پروش و مسئولین دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به تأثیر واکسیناسیون به ویژه دز یادآور برای مقابله با سویه جدید اومیکرون تصریح کرد: تجارب نشان داده که در صورت واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موارد بستری و فوت ناشی از این سویه جدید ویروس کرونا کاهشی خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه در زمینه تزریق واکسن کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه ندهند زحمات خودشان و کادر درمان در ماه‌های گذشته برای مقابله با بیماری کرونا از بین برود.

در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از جدیدترین میزان بستری و فوتی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، پوشش واکسیناسیون در کشور، وضعیت سویه جدید کرونا در سایر کشورها و آخرین وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ارائه کرد.

در ادامه جلسه نیز پیشنهادات کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از سویه اومیکرون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شد که تزریق دز یادآور واکسن کرونا محافظت بیشتری در برابر اومیکرون در افراد ایجاد می‌کند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای تبیین و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تزریق دز سوم ارائه کرد.

منبع : مهر