تائید تست های جعلی کرونا در تکواندو/ لیگ برتر را متوقف کنید

تائید تست های جعلی کرونا در تکواندو/ لیگ برتر را متوقف کنید

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری مهر برای اولین بار ۲۹ دیماه از ارائه تست‌های جعلی در لیگ برتر تکواندو توسط یک تیم خاص خبر داد و پس از آن تیم تکواندو پالایش نفت آبادان به این موضوع اعتراض کرد، این اعتراض در حالی به فدراسیون تکواندو ارسال شد که سازمان لیگ برنامه دور نهایی مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد.

بر همین اساس جلسه رسیدگی به موضوع فوق سه شنبه ۱۲ بهمن ما با حضور نمایندگان وزارت ورزش، فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد و در نهایت پس از بررسی مدارک ارائه شده، ادعای نفتی‌ها مبنی بر تخلف یکی از تیم‌ها در استفاده از تست‌های جعلی تائید شد.

فدراسیون تکواندو تا کنون در خصوص نتیجه جلسه فوق خبری منتشر نکرده و مشخص نیست در این مورد چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، ولی نکته مهم و اساسی اینکه تخلف یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر تکواندو در خصوص ارائه تست‌های جعلی در زمان وزنکشی محرز شده است.

فرامرز کیانی زاده سرپرست فدراسیون تکواندو با اعلام اینکه نتیجه جلسه رسیدگی به شکایت پالایش نفت آبادان شنبه اعلام خواهد شد، به خبرنگار مهر گفت: در این خصوص نکته مهم این است که تست‌های ارائه شده روز مسابقه درست بوده و ممکنه اگر قبلاً تستی ارائه دادند مشکل داشته است (ممکنه). در واقع زمانی که مسابقه داشتند، تست‌ها مشکل نداشته است. در نتیجه اجازه بدهید نتیجه جلسه را اعلام کنیم.

یوسف کرمی مشاور فنی تیم پالایش نفت آبادان هم در این مورد به خبرنگار مهر گفت؛ انتظار داشتیم با اسناد و مدارکی که ارائه داده و محرز بودن تخلف تیم رقیب را ثابت می‌کند، فدراسیون با قاطعیت بیشتری با موضوع برخورد می‌کرد و حداقل تا مشخص شدن نتیجه اعتراض ما، برنامه بازی‌ها را اعلام نمی‌کرد. وقتی جلسه رسیدگی سه شنبه برگزار شده، چرا نتیجه اعلام نشد؟

وی در خصوص نظر سرپرست فدراسیون در خصوص سالم بودن تست‌های روز مسابقه گفت: این سخنان واقعاً جای تعجب دارد و بدان معناست که ایشان به بخشنامه مسابقات اشراف نداشته است. در نامه ارسالی فدراسیون به صراحت اعلام شده، ارائه تست PCR زمان وزنکشی الزامی است. از سوی دیگر تکلیف جعل تست‌ها و کسانی که این تخلف را انجام دادند، چه می‌شود؟ اگر ایشان می‌گویند تست‌ها مشکل داشته چرا برخورد نمی‌کنند؟ امیدواریم با یک تصمیم منطقی حق به حق دار برسد.

خبرنگار مهر در همین مورد با بررسی سایت فدراسیون به نامه شماره ۶۸۶/‏۲۵۱/‏۱۴۰۰‬ مورخ ۱۴/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ در خصوص دستورالعمل برگزاری مسابقات هفته سوم الی پنجم از بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر دسترسی پیدا کرد که در بخشی از آن به صراحت عنوان شده ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۴۸ ساعته در زمان وزنشکی الزامی است. در غیر این صورت از حضور افراد مذکور در روز وزنکشی و برگزاری مسابقات جلوگیری به عمل خواهد آمد.

با وجود این صراحت در بخشنامه مشخص نیست سرپرست فدراسیون با استناد به کدام دلیل عنوان می‌کند، تست‌های روز مسابقه مهم بوده که مشکلی نداشته است. نکته مهمتر موضع فدراسیون در خصوص تخلف بزرگ و آشکاری به نام جعل است. زمان وزنشکی از آزمایشگاه (بق…) و روز مسابقه از آزمایشگاه (رو…) تست‌ها به سازمان لیگ ارائه شده است. با وجود اینکه کیانی زاده هم مشکل دار بودن بخشی از تست‌ها را تائید کرده، چه عاملی باعث شده تا اعلام نتیجه جلسه روز سه شنبه با تأخیر به روز برگزاری مسابقات لیگ موکول شود؟ اصولاً با وجود این شائبه چه عجله‌ای برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات وجود دارد؟ آیا حذف نتایج تیم متخلف سرنوشت تیم‌های دیگر را برای صعود به مرحله نهایی دستخوش تغییر نمی‌کند؟ چرا باید حق یک تیم شهرستانی ضایع شود؟

از این دست سوالات زیاد است، امیدواریم مسئولان فعلی تصمیمی با توقف برگزاری مسابقات لیگ و بررسی دقیق ابعاد موضوع تصمیمی منطقی در این خصوص بگیرند تا خدای ناکرده خقی از ایمی ضایع نشود.

تائید تست های جعلی کرونا در تکواندو/ لیگ برتر را متوقف کنید

تائید تست های جعلی کرونا در تکواندو/ لیگ برتر را متوقف کنید

منبع : مهر