تاکید برهم صالح در پیام نوروزی بر ضرورت تشکیل دولت عراق

تاکید برهم صالح در پیام نوروزی بر ضرورت تشکیل دولت عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، رئیس جمهوری عراق در پیام نوروزی خود بر ضرورت تشکیل دولتی ملی که بتواند آمال ملت عراق در عرصه معیشت و امنیت و خدمات و کرامت را تأمین کند تأکید کرد.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، در پیام نوروزی خود فرارسیدن نوروز و سال جدید خورشیدی را به مردم اقلیم و ملت عراق و ملت‌های منطقه و همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفت.

وی ابراز امیدواری کرد که عراق و منطقه شاهد امنیت و ثبات باشد و سال نو سال رفاه و آرامش و افزایش امید به پشت سر گذاشتن چالش ها در کشور باشد.

برهم صالح نوروز را عید آزادگی و امید و شاهد پیروزی اراده خیر و آزادگی و مخالفت با ظلم با استناد به اراده‌های استوار دانست و بر ضرورت تحقق حقوق و آزادی‌ها و تضمین زندگی آزاد و باکرامت که شایسته فداکاری‌های ملت عراق در مسیر آزادی و کرامت باشد تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق افزود: نوروز امسال در حالی فرارسیده که کشور در مرحله حساسی به سر می برد که در آن کوتاهی در برابر حقوق ممکن نیست.

وی بر ضرورت تشکیل دولت ملی که بتواند چالش‌های سخت و پرونده‌های استثنایی و در رأس آنها تحقق مطالبات ملت درباره اوضاع معیشتی و امنیتی و خدماتی را بر عهده بگیرد تأکید کرد.

منبع : مهر