تاکید بر تعیین به موقع اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی

تاکید بر تعیین به موقع اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه زمان نام نویسی از ۶ فدراسیون آغاز شده است، گفت: بسکتبال، اسکیت، کوهنوردی، کبدی و ورزش های نابینایان و کم بینایان از شنبه گذشته نام نویسی از کاندیداهای خود را آغاز کردند و تیراندازی هم از امروز وارد این مرحله شد. همچنین قرار است از روز چهارشنبه (۷ مهرماه) هم نام نویسی از متقاضیان ریاست در دو فدراسیون تکواندو و شنا، شیرجه و واترپلو آغاز شود ضمن اینکه این زمان برای فدراسیون ورزش های دانش آموزی از ۱۰ مهرماه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام کاندیداها در هر فدراسیون به مدت ۱۰ روز کاری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بعد از آن بلافاصله وزارت ورزش پرونده کاندیداها را در کمیسیون تطبیق مورد بررسی قرار می دهد تا صلاحیت مدیریتی افراد بررسی و تاییدیه لازم صادر شود. در ادامه و طبق روال همیشگی هم پرونده کاندیداهای تایید شده در این مرحله در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در مورد زمان برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون ها تصریح کرد: وزارت ورزش مترصد آن است که هر چه زودتر انتخابات هر یک از فدراسیون ها را به سرانجام برساند اما مهیا شدن شرایط برای تعیین زمان مجمع فقط مربوط به این وزارتخانه نیست. تایید صلاحیت کاندیداها باید محرض شود تا بتوانیم برای تعیین زمان برگزاری مجمع در هر فدراسیون اقدام کنیم. از طرفی باید ترکیب اعضای مجمع هم مشخص شده باشد که این کار در حیطه اختیارات و وظایف خود فدراسیون هاست.

خسروی با بیان اینکه برگزاری مجامع انتخاباتی پیش رو برای فدراسیون ها بر اساس اساسنامه و آئین نامه جدید انجام می شود، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه جدید فدراسیون ها باید کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان خود را تشکیل داده و فعال کننده تا نماینده آنها برای حضور در مجمع را مشخص کنند. این ها جزو اقداماتی است که باید در مجموعه فدراسیون ها و در راستای برگزاری قانونمند انتخابات انجام شود.

وی گفت: در واقع تعیین زمان انتخابات فدراسیون ها تا حدی به خود آنها و اقدامات‌شان هم مربوط می شود. توصیه می شود همزمان با انجام نام نویسی از کاندیداها، فدراسیون ها برای تشکیل ترکیب اعضای مجمع خود هم اقدامات لازم و قانونی را انجام دهند تا کارهای لازم در مجموعه آنها و وزارت ورزش همزمان دنبال شود.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی یادآور شد: اگر همه اختیارات با وزارت ورزش باشد، روزی یک انتخابات را برگزار می کنیم تا هر چه زودتر تکلیف مدیریت جدید فدراسیون ها مشخص شود و به محض اتمام دوره فعلی، دوره جدید برای‌شان آغاز شود. انجام این مهم به همکاری خود فدراسیون ها هم بستگی دارد.

خسروی همچنین در مورد بازه زمانی ۱۲۰ روزه مورد تاکید در آئین نامه انتخاباتی فدراسیون ها و اینکه این مدت زمان در مورد فدراسیون هایی که طی ماه های آینده دوره ریاست شان به پایان می رسد تمام شده است، گفت: توصیه آئین نامه این است که ۱۲۰ روز پیش از پایان دوره ریاست یا سرپرستی برای ثبت نام کاندیداها و دیگر اقدامات انتخاباتی شروع به کار شود اما اینکه این مسئله در مورد برخی فدراسیون ها رعایت نمی شود به کوتاهی وزارت ورزش یا هر مسئله دیگری ارتباط ندارد. اساسنامه فدراسیون ها دیر ابلاغ شد و به خاطر آن آئین نامه هم دیگر در اختیار فدراسیون ها قرار گرفت. رعایت نشدن این بازه هم مشکلی در برگزاری انتخابات ایجاد نمی کند اما قطعا در مورد فدراسیون هایی که بعد از این در پروسه انتخاباتی قرار میگیرند، لحاظ خواهد شد.

موی همچنین در مورد فدراسیون ژیمناستیکه دوره ریاستش ۱۹ تیرماه به پایان رسید و اینکه نام نویسی از متقاضیان ریاست در این فدراسیون چه زمانی آغاز می شود؟»، گفت: استعلام لازم را گرفته ایم اما هنوز دستوری برای شروع داده نشده است. حتی در مورد دوچرخه سواری که اخیرا سرپرست برای آن تعیین شد هم پیگیر نام نویسی از کاندیداها بوده ایم. به محض مهیاشدن شرایط نام نویسی از کاندیداهای این دو فدراسیون ها هم آغاز می شود.

منبع : مهر