تبریز نارنجی شد/ ضرورت توجه به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

تبریز نارنجی شد/ ضرورت توجه به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی اظهار کرد: شهرستان‌های آبی در آذربایجان شرقی تنها به ۲ شهرستان خداآفرین و چاراویماق تقلیل یافتند و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند که نشانگر سرعت بالای ابتلای کرونا در استان است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با انجام یکهزار و ۹۰۵ آزمایش کرونا در استان نتیجه یک هزار و ۱۳۲ مورد مثبت گزارش شده است.

حقایی ادامه داد: تعداد کرونایی های شناسایی شده آذربایجان شرقی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۱ مورد افزایش یافته است که از مجموع موارد شناسایی شده جدید ۱۳۲ نفر بستری و ۲ نفر فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: از آغاز همه گیری کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون ۲۳۶ هزار و ۷۶۸ بیمار کرونایی شناسایی شده است.

حقایی با بیان اینکه حدود ۸۸.۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز اول و ۸۱.۵ درصد جمعیت دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، یادآوری کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۹۴ نفر در آذربایجان شرقی، دُز اول و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و۱۴۶ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین تعداد افراد واکسینه شده با دوز سوم واکسن کرونا را در استان ۹۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر معادل حدود ۳۵ درصد اعلام و تاکید کرد: مردم باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا میزان فوتی و ابتلاء در آذربایجان شرقی کاهش یابد.

حقایی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون نوبت سوم، استفاده دقیق‌تر افراد پرخطر از ماسک‌های با کیفیت بالا و فاصله گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که در پیشگیری از کرونا نقش اساسی دارد.

منبع : مهر