تحریم‌های آمریکا باعث بلایای انسانی بی‌شماری شده‌اند

تحریم‌های آمریکا باعث بلایای انسانی بی‌شماری شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین دیپلماسی تحریمی آمریکا را تنها زمینه ساز تشدید مشکلات معیشتی مردمِ بی گناه دانست.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز سه شنبه در پاسخ به سوالی در خصوص محکومیت تحریم های آمریکا از سوی وزیر خارجه ونزوئلا گفت: باور همیشگی پکن است که تحریم ها و فشارها هیچ حمایتی را در پی نخواهد داشت، بلکه تنها مشکلات بیشتری را بر اقتصاد و معیشت مردم ونزوئلا تحمیل می کند. چین قاطعانه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا مخالف است و همیشه از تلاش‌های کاراکاس برای برقراری عدالت و مخالفت با هژمونی حمایت می‌کند.

لیجیان رویکرد تحریمی آمریکا را این گونه توصیف کرد: آمریکا با نادیده گرفتن اصول اساسی حقوق بین الملل از جمله برابری حاکمیتی بی وقفه تحریم های خود را وضع می کند. این کشور برای حفظ هژمونی خود به دنبال دستیابی به منافع ژئوپلیتیک و اقتصادی است. این در تعارض با منافع کلی جامعه بین‌المللی است و یک اقدام نادرست بین‌المللی بزرگ محسوب می‌شود.

دیپلمات ارشد چین تاکید کرد: تحریم‌های مکرر آمریکا به جای حل مشکلات، به مردم بی‌گناه آسیب زده و مجموعه ای از بلایای انسانی را موجب شده است. ونزوئلا تنها کشوری نیست که (از این تحریم ها) آسیب می بیند.

منبع : مهر