تحقیق فدراسیون فوتبال آمریکا درباره باج‌گیری از برهالتر/ بررسی خشونت خانگی سرمربی یانکی‌ها

تحقیق فدراسیون فوتبال آمریکا درباره باج‌گیری از برهالتر/ بررسی خشونت خانگی سرمربی یانکی‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه «لس‌آنجلس تایمز» درباره چالش ایجاد شده برای فوتبال آمریکا نوشت: فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره مسئله باج‌گیری احتمالی از گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز کرده است.

برهالتر که قراردادش روز شنبه با فدراسیون فوتبال آمریکا به پایان رسید، به این فدراسیون گفته افرادی ناشناس با او تماس گرفته‌ و این مربی را تهدید کرده‌اند که اطلاعاتی درباره وی منتشر می‌کنند که برهالتر را از نیمکت آمریکا جدا می‌کند. سرمربی یانکی‌ها، این اتفاق را تلاشی واضح برای فاش کردن اتفاقی شخصی دانست که به کار او در تیم ملی آمریکا پایان می‌داد.

سرمربی آمریکا پیشتر اعتراف کرده بود که در سال ۱۹۹۱ یک درگیری فیزیکی با همسرش داشت و به پای او لگد زد. وی در این باره توضیح می‌دهد: لحظه‌ای شرم‌آور بود و هیچ توجیهی برای رفتار من نیست. از آن لحظه تا امروز بابت این اتفاق پشیمان هستم.

فدراسیون فوتبال آمریکا از برهالتر بابت توضیحات شفاف او درباره اتفاقات رخ داده تشکر و اعلام کرد که هر نوع خشونت را محکوم می‌کند. این فدراسیون نوشت که از اتهامات علیه برهالتر مطلع شده و برای تحقیقات در این مورد و نیز آنچه که «رفتار نامناسب افراد خارج از سازمان در قبال چند عضو کادر فنی تیم ملی» عنوان شده؛ از یک شرکت حقوقی کمک می‌گیرد.

فدراسیون آمریکا در بخشی دیگر از بیانیه خود آورده است: از ماه گذشته بررسی کامل فنی برنامه تیم ملی فوتبال مردان آغاز شده و اعلام می‌کنیم چه کسی سرمربی تیم ملی آمریکا در اردوی ماه ژانویه و دو دیدار دوستانه خواهد بود.

برهالتر در دسامبر سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و یانکی‌ها را به جام جهانی ۲۰۲۲ رساند. آمریکا که در گروه B جام جهانی قطر با ایران، انگلیس و ولز همگروه بود، با کسب پنج امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه ایستاد و به مرحله یک‌هشتم نهایی جام راه یافت. شاگردان برهالتر در این مرحله با نتیجه 3 بر یک مغلوب هلند شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

انتهای پیام/