تخصیص اعتبار باید متناسب با درآمد شهرستان‌ها باشد

تخصیص اعتبار باید متناسب با درآمد شهرستان‌ها باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سبزی عصر پنجشنبه در معارفه فرماندار شهرستان ساوه اظهار کرد: در انتصابات باید دقت کرد و هوشیار باشیم چه کسی با چه نوع تفکری سکاندار مسئولیتی می‌شود. خوشبختانه از زمان شروع فعالین دولت سیزدهم بدون متکی بدون و استقراضی از بانک مرکزی حقوق‌ها پرداخت شد.

وی افزود: واکسیناسیون تمام رده‌های سنی بدون هیچ محدودیتی در شرایطی که ذخایر استراتژیک کشور خالی بود انجام‌شد و دز سوم نیز در حال انجام است، اگر فعالیت دولت جهادی و برای رفاه مردم باشد مجلس نیز پشتیبان دولت خواهد بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: هر فعالیتی که که در تراز انقلاب باشد باید مورد حمایت باشد با کسی عهد اخوت نبسته ایم و اگر کسی فساد کند در مقابل او خواهیم ایستاد. باید ریشه فساد در حکومت اسلامی خشکیده شودو همه مسئولین در هر جایگاهی باید تلاش کنند اقدامات ماندگاری را از خود به جای بگذارند.

حجت الاسلام محمد سبزی گفت: برای اجرایی شدن برخی زیرساخت‌ها نیاز به بودجه کلان نیست بلکه نیازمند تدبیر هستیم، از ۱۵۰ کیلومتر پروژه انتقال آب شرب از سد کوچری به ساوه فقط ۱۵ کیلومتر اجرایی شده است و امیدواریم وعده‌هایی که برای عملیاتی شدن آن داده می‌شود محقق شود.

وی افزود: بعد از انقلاب هیچ بیمارستان دولتی در ساوه ساخته نشده و این بیمارستان فعلی فرسوده در شأن مردم نیست. پروژه بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی در حال انجام است و درخواست افزایش بودجه داشتیم که علاوه بر مساعدتهای دولت باید به دنبال فروش زمین‌های بلااستفاده دانشکده نیز برای تأمین هزینه‌های احداث بیمارستان باشیم.

نماینده مردم‌ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه دمای هوا شهر ساوه با قم تفاوتی ندارد اما شهرستان ساوه از تعرفه گرمسیری محروم است امیدواریم با انتقال ایستگاه هواشناسی به میدان فلسطین شهروندان ساوجی از تعرفه گرمسیری برخوردار شوند.

حجت الاسلام سبزی گفت: شهرستان‌ساوه جز معدود شهرهایی است که بیشترین زمین‌های ملی را دارد؛ اگر حمایت دولت در تسهیلات داشته باشیم حاشیه نشینی در ساوه نخواهیم داشت.

وی افزود: شهرستان ساوه از شهرهای پر درآمد استان است انتظار داریم نسبت به درآمدهای شهرستان اعتبارات استانی تخصیص داده شود و اعتبارات عادلانه توزیع شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: قبل از برنامه ششم توسعه درآمد شهرستان ساوه از ارزش افزوده ۱۷ میلیارد تومان بود اما با قانون جدید این مبلغ به یک پنجم تقلیل پیدا کرد که ضربه مهلکی به شهرستان وارد کرده است و این عادلانه نیست. امروز هم در توزیع اعتبارات استانی سهم ساوه عادلانه پرداخت نمی‌شود در صورتی که باید به شهرستان‌ها به نسبت جمعیت و صنعتی بودن اعتبار تخصیص داده شود.

حجت الاسلام سبزی گفت: وقتی فرمانداری ویژه به شهرستانی داده می‌شود باید برای مدیر آن شهرستان سمت معاون مدیرکل با تفویض اختیارات در نظر گرفته شود اما این اختیارات به مدیران شهرستان ساوه داده نشده است و مردم مجبور هستند بابت یک امضا مدیرکل سردرگم در مسیر ساوه تا اراک باشند.

منبع : مهر