تذکر رئیس پلیس تهران به خودروهای گشت: با آژیر کشیدن باعث فرار متهمان نشوید/ جمع‌آوری معتاد وظیفه پلیس نیست

تذکر رئیس پلیس تهران به خودروهای گشت: با آژیر کشیدن باعث فرار متهمان نشوید/ جمع‌آوری معتاد وظیفه پلیس نیست

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه پلیس به عنوان متولی و مسئول برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند که امنیت را به بهترین وجه تأمین کند، اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری میزان تقدیر مردم از پلیس تهران در تماس با سامانه 197، 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کاهش ۸۶ درصدی شکایت مردم از پلیس تهران در سال جاری

رئیس پلیس تهران با اشاره به کاهش ۸۶ درصدی شکایت مردم از پلیس تهران در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به تماس‌های مردمی با سامانه 197، درباره اجرای طرح‌های متنوعی توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس مسئول برقرراری نظم و امنیت در جامعه است، به طور مثال با اجرای طرح اقتدار به پلیس امنیت گفته‌ایم که با اجرای این طرح نباید اوباش اجازه عرض‌اندام پیدا کنند و اکنون می‌گوییم که اراذل و اوباش را از سوراخ بیرون می‌کشیم یا به طور مثال در طرح “رعد” به دوستان در کلانتری‌ها گفتیم باید کشف‌محور باشید یعنی حوزه کلانتری باید پاک‌سازی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح “ظفر” توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، بیان کرد: بالغ بر 18 تن مواد مخدر در سال جاری توسط پلیس فرماندهی انتظامی تهران کشف شده که برخی از این مواد به صورت گرم به گرم کشف شده است.

آغاز گشت پلیس فتا تهران در فضای مجازی

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فتای تهران در فضای مجازی با قدرت گشت خود را آغاز کرده و مجرمان فکر نکنند که پلیس آنها را در فضای مجازی رها کرده است، اکنون در ابعاد اقتصادی، امنیت اخلاقی، مبارزه با اوباش، فروشندگان سلاح و اموال مسروقه، پلیس فتا در فضای مجازی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه امروز پلیس خود را خادم و نوکر مردم می‌داند، تصریح کرد: با مجرمان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت تعارف نداریم و با قاطعیت با آنها برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت پلیس ۱۱۰ نیز عنوان کرد: تماس با پلیس 110 هزینه ندارد، اکنون به طور میانگین روزانه 800 گشت 110 در تهران داریم که آمادگی کامل دارند البته برخی مواقع تعداد این گشتی‌ها کم و زیاد می‌شود.

مسئولان درباره افزایش تعداد کلانتری در تهران کم‌لطفی کردند

وی با اشاره به کمبود کلانتری‌ها در تهران گفت: مسئولان به این موضوع توجه نکردند، تعداد کلانتری‌ها باید در تهران به 200 عدد می‌رسد و سالها گفتیم که تهران 40 کلانتری کمبود دارد اما مسئولان در این رابطه کم‌لطفی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تمام تلاش‌های ما بدون کمک مردم به نتیجه نمی‌رسد، درباره عدم رعایت قوانین توسط برخی از راکبان موتورسیکلت نیز، خاطرنشان کرد: بیش از 40 تا 45 تصادفات مربوط به راکبان موتورسیکلت است که اگر جلوی آنها را بگیریم و بگوییم قوانین را رعایت کنند، ناراحت می‌شوند.

رحیمی ادامه داد: احترام زیادی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس قائل هستیم و این افراد بیش از پیش باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

آژیر کشیدن خودروی پلیس برای فرار متهمان صحیح نیست

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤال شهروندی درباره اینکه چرا در مأموریت‌ها خودروی پلیس با آژیر کشیدن فرصت فرار به متهمان را می‌دهد، یادآور شد: حتماً این موضوع را به همکاران تذکر می‌دهیم، همکاران حق چنین کاری را ندارند البته شاید برخی مواقع مأموریت خاص باشد که آن موارد استثناء است.

وی با تأکید بر اینکه به سمت خوب شدن، جامعه‌محوری و اصلاح ادبیات و گفتمان در حال حرکت هستیم، عنوان کرد: نمی‌گوییم که هیچ مشکلی نداریم و بدون عیب و ایراد هستیم حتی با متهم حق نداریم از ادبیات زشت و نامأنوس استفاده کنیم اما خیلی‌ها هم گفتند که رفتارهای مأموران بهتر شده، برای اصلاح ایرادات در حال تلاش هستیم.

۵۰ درصد معتادان جمع‌آوری شده به خیابان‌ها بازمی‌گردند

رحیمی درباره حضور مداوم معتادان متجاهر در برخی از مناطق تهران همچون خیابان مختاری، گفت: پلیس قانوناً مسئولیت ندارد یک معتاد متجاهر را جمع‌کند و این کار باید توسط اورژانس اجتماعی انجام شود، به طور مثال معتادی را 10، 19 یا 27 بار گرفتیم و تحویل مرکز بازپروری دادیم، پلیس یک بخش از این حلقه است، ما این افراد را جمع می‌کنیم اما بیش از 50 درصد این افراد در طرح غربالگری باز می‌گردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در این رابطه هنوز پای کار نیامدند، به طور مثال در شوش، مولوی و هرندی 12 مرکز D.I.C (مراکز کاهش آسیب) داریم، چرا این مراکز باید آنجا باشند، بارها از بهزیستی خواستیم که این مراکز را که محل تجمع معتادان شده است جمع کند، ما تعدادی معتاد دارای زخم‌باز و سن بالا داریم که هنوز ساماندهی نشده‌اند. پلیس کار خود را در این رابطه به خوبی انجام می‌دهد حتی در دوران کرونا اینها را جمع کردیم ما آمادگی جمع‌آوری کامل معتادان متجاهر داریم اما اقدامات دیگر دست پلیس نیست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات خوبی توسط استاندار و شهردار محترم تهران صورت گرفته که مردم نتیجه آن را خواهند دید و ان‌شاءالله شهروندان در آینده نه چندان دور معتادی را در سطح شهر نبینند.

وی با اشاره به تعامل خوب پلیس با بسیج، گفت: امروز پلیس در کنار گشت‌های رضوی است، ایست و بازرسی مشترک با بسیج داریم و این کار ادامه دارد.

رحیمی از افرادی که دوست دارند با پلیس همکاری داشته باشند خواست ضمن مراجعه به کلانتری محل خود و پر کردن فرم پلیس افتخاری، یاور پلیس باشند.

جزئیات برخورد شدید کامیون با خودروی پلیس پس از ورود به خط ویژه+ فیلم
رصد آن‌لاین دوربین‌های البسه پلیس و گشتی‌های کلانتری/ بیش از نیمی از سرقت‌ها در جغرافیای 420 کلانتری صورت می‌گیرد + فیلم
 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم