ترافیک رویدادهای مهم آسیایی و جهانی پیش روی کشتی ایران

ترافیک رویدادهای مهم آسیایی و جهانی پیش روی کشتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی وارد سال جدید شد که رویدادهای مهم و بین المللی فراوانی را در رده‌های سنی مختلف پیش رو دارد و باید برای هر کدام از این میادین، تدارکات و برنامه ریزی ویژه ای انجام دهد.

رشته کشتی بر خلاف بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی علاوه بر تقسیم به دو رشته آزاد و فرنگی، داعیه‌دار عناوین قهرمانی در رده‌های مختلف بزرگسالان، امیدها، جوانان و نوجوانان آسیا و جهان است و طبیعتاً تجهیز و آماده سازی هر کدام از این تیم‌ها برای حضور در میادین بین المللی مستلزم هزینه و تدارکات وسیع است.

با توجه به تقویم اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۲ میلادی آزاد و فرنگی‌کاران رده بزرگسالان، چهار میدان مهم بین المللی را پیش رو خواهند داشت.

این مسابقات که از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود، چهار رقابت مهم بین المللی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی چین و رقابت‌های جهانی صربستان است که با تصمیم کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران، اردوها نیز از سوم فرودین ماه سال جدید آغاز خواهد شد.

 ترافیک رویدادهای مهم آسیایی و جهانی پیش روی کشتی ایران

بدین ترتیب رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ در روزهای ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود. سپس نوبت به مسابقات کشتی قهرمانی جهان می‌رسد که طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برپا خواهد شد. چند روز بعد و با فاصله زمانی بسیار کوتاه شاهد برگزاری رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی چین خواهیم بود که طی روزهای ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه سال ۱۴۰۱ در شهر هانگژو برگزار می‌شود.

البته ترافیک رویدادهای بین المللی کشتی در رده‌های دیگر هم بسیار بالاست، بطوریکه مسابقات قهرمانی کشتی جوانان و نونهالان آسیا تیرماه سال ۱۴۰۱ در بحرین برگزار خواهد شد. رقابت‌های جهانی جوانان نیز مردادماه در صوفیه بلغارستان و مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هم خردادماه توسط عربستان میزبانی می‌شود. ضمن اینکه رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان نیز مردادماه در ایتالیا و رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال هم اواخر مهرماه در اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا از روز ۱۵ اسفندماه در خانه کشتی تهران آغاز شد که این مرحله از تمرینات روز جمعه به پایان رسید. دور بعدی تمرینات آماده سازی کشتی گیران تیم‌های ملی از ابتدای تعطیلات نوروز آغاز می‌شود.

منبع : مهر