ترس غربی ها از ارائه الگوی زن مسلمان

ترس غربی ها از ارائه الگوی زن مسلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و بزرگداشت مقام زن گفت: همانگونه که در سیره نبوی تکریم زنان خلق و خوی کریمان و بزرگان توصیف شده است به فال نیک می‌گیریم که این میلاد استقبالی است برای ایام دهه شکوهمند فجر و از آن حضرت در غلبه بر مشکلات جامعه خصوصاً مشکلات بانوان مدد می‌جوییم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این روز بزرگ به حق و شایسته به زنان تعلق گرفت البته که فاطمه (س) در ابعاد وجودی حیات خویش الگوی جامعه نه فقط برای زنان بلکه برای همه مردان و زنان است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر تصریح کرد: از حضرت خدیجه تا دخت بزرگوار ایشان حضرت زهرا (س) و نوادگان و منصوبین از حضرت زینب و خانم ام البنین و بسیاری از زنان خاندان نبوت که با خرد ورزی مسیر ولایت را هموار کردند و در شرایط سخت چالش‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا یک عمر در فراق زندگی کردند، فداکاری و مسأله‌ای که حتی بسیاری از مردان در مقابل آن می‌شکنند. زنان کشورمان نقشی بسیار سازنده در دفاع مقدس داشتند و به عنوان یار، پشتیبان و مددکار رزمندگان حضور داشتند و اگر نبودند انقلاب اسلامی تا به اینجا نمی‌رسید.

خزعلی اظهار داشت: شاید نگاه صمیمانه حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) باشد که بتواند پاسخگوی فداکاری‌های مادران و همسران شهدا باشد.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: راه این نیست که زنان از صف مقدم کنار کشیده شوند. در جنگ شناختی و رسانه‌ای اگر زنان خود برای دفاع برنخیزند و از خود و خانواده دفاع نکنند، دشمن به نابودی سرمایه‌ها می‌پردازد.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای غربی حضور زنان ورزشکار در میادین ورزشی با حجاب را ممنوع کردند؛ این بیانگر شدت خوف آن‌ها از ارائه الگوی زن مسلمان است.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: این معاونت با مأموریتی که از سوی ریاست‌جمهوری دارد، برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب‌ها در دست اجرا دارد و در این زمینه با تکیه بر نیروهای مردمی حرکت بزرگی را شروع کرده است و دست تمام بانوان را برای این جهاد سازنده می‌فشارد. در مرحله نخست رفع محرومیت در خصوص زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در دستور کار است.

این معاونت با مأموریتی که از سوی ریاست‌جمهوری دارد، برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان و مقابله با آسیب‌ها در دست اجرا دارد و در این زمینه با تکیه بر نیروهای مردمی حرکت بزرگی را شروع کرده است.

منبع : مهر