تسهیل کار پلیس در پرونده سرقت صندوق امانات با صدور دستورات قضائی

تسهیل کار پلیس در پرونده سرقت صندوق امانات با صدور دستورات قضائی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، صبح امروز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به‌همراه جمعی از فرماندهان انتظامی پایتخت با حضور در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) هفته قوه قضائیه را به رئیس کل دادگستری استان تهران تبریک گفتند.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این دیدار با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به‌منظور تأمین نظم و امنیت در جامعه گفت: مجموعه فرماندهی انتظامی پرتلاش‌ترین و در عین حال پرمسئولیت‌ترین دستگاه در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جامعه است و در تأمین ام‌القرای جهان اسلام نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به کاهش سهم وقوع سرقت در طی پنج سال گذشته در استان تهران گفت: این رتبه به‌راحتی به‌دست‌نیامده و حاصل اقدامات انتظامی و امنیتی شبانه‌روزی فراوانی است.

وی در ادامه به اقتضائات امنیتی و انتظامی خاص استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: حضور پلیس مقتدر در همه عرصه‌ها و میدان‌ها اثرگذار است و در حال حاضر این توانمندی با زحمات و تلاش‌های بسیاری محقق شده است.

تسهیل کار ضابطین با صدور دستورات قضائی لازم در جریان سرقت از صندوق امانات بانک ملی

القاصی در ادامه به رازگشایی از سرقت صندوق امانات بانک ملی توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: از لحظه‌ای که از وقوع این سرقت اطلاع حاصل شد، به تمامی مراجع قضائی ذی‌ربط دستور داده شد تا اقدامات لازم در جهت تسهیل کار ضابطین صادر شود و در نهایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اقدامات فنی تمامی متهمان شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف شد که این موضوع نقش ویژه و قابل توجهی در ارتقا اعتماد عمومی نسبت به پلیس در پی داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران کشف سرقت صندوق امانات بانک ملی را تنها نمونه‌ای از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دانست و گفت: مأموران خدوم فرماندهی انتظامی در سخت‌ترین شرایط در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها در حال فداکاری و ایثارگری برای حفظ و ارتقا امنیت عمومی جامعه هستند و امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد، مرهون تلاش این عزیزان در حوزه‌های مختلف است.

وی با تقدیر از افکار و اندیشه‌های مدیریتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تأمین امنیت شهروندان اظهار کرد: دستگاه قضائی به سهم خود قدردان اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تأمین امنیت شهروندان است و از تمامی اقدامات مأموران خدوم پلیس در چارچوب قوانین و مقررات و با حفظ استقلال دستگاه قضائی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

نفع و خروجی پلیس مقتدر و مجهز آرامش جامعه خواهد بود

القاصی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مسئولان قضائی مبنی بر «تنظیم ارتباطات قوه قضائیه و ضابطان قضائی» اذعان کرد: اگر پلیس مقتدر و مجهز باشد، اولین نفع و خروجی آن، آرامش جامعه خواهد بود و اگر جامعه در آرامش باشد، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات پیشگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که فرماندهی انتظامی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه توقع و چشم‌داشتی در حال خدمت به شهروندان است، اظهار کرد: مأموران خدوم پلیس در صحنه مواجهه با قانون‌شکنان با مظلومیت و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی از جان خود می‌گذرند تا خدشه‌ای به امنیت شهروندان وارد نشود که این امر جای قدردانی دارد.

منبع : مهر