تشریح فرآیند انتخاب تیم ملی کاراته/ شایسته‌ها راهی هانگژو می‌شوند

تشریح فرآیند انتخاب تیم ملی کاراته/ شایسته‌ها راهی هانگژو می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهرام هروی با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی ایران گفت: کاراته ایران برای سال ۱۴۰۱ چهار رویداد مهم پیش رو دارد. با تقویم اصلاح شده از سوی فدراسیون جهانی مشخص شده که ما در کمتر از دو ماه باید در سه رویداد قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. البته قبل از آن بازیکنانی که سهمیه ورد گیمز دریافت می‌کنند، در بیرمنگام آمریکا به روی تاتامی می‌روند.

هروی افزود: بعد از ورد گیمز، اولین مسابقات مهم ما رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ اواخر تیرماه در ازبکستان است. بعد از آن مردادماه مسابقات کشورهای اسلامی در ترکیه را پیش رو داریم و در نهایت شهریورماه نیز بازی‌های آسیایی به میزبانی هانگژو چین برگزار می‌شود.

وی که با روابط عمومی فدراسیون کاراته سخن می‌گفت افزود: بر همین اساس برنامه ریزی ما برای حضور موفق در این سه رویداد انجام شده و با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور (مرحله اول انتخابی تیم ملی) در هر وزن ۴ کاراته کا شامل قهرمان، نایب قهرمان و سوم مشترک به اردوی تیم ملی دعوت شدند. بر همین اساس اولین مرحله اردوی تیم ملی از ۶ تا ۱۲ اسفندماه با حضور ۶ ورزشکار در هر وزن آغاز می‌شود. در این مرحله علاوه بر نفرات برتر مسابقات انتخابی، ملی پوشان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان ۲۰۲۱ نیز حضور دارند.

هروی ادامه داد: اردوی دوم تیم ملی ۹ فروردین ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. یک روز پس از حضور کاراته کاها در اردو، دور دوم رقابت‌های انتخابی برگزار می‌شود. در این مرحله ورزشکاران هر وزن به دو گروه ۳ نفره تقسیم می‌شوند و نفرات برتر هر گروه در اردو باقی می‌مانند. در این مرحله به غیر از این دو ورزشکار، کاراته کایی هم که نظر کادر فنی را جلب کند در اردو باقی می‌ماند.

سرمربی تیم ملی کاراته خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن ملی پوشان، نفراتی که بتوانند در مسابقات کاراته وان پرتغال شرکت کنند، راهی پرتغال می‌شوند و عملکرد آنها نیز در کاراته وان لیسبون مدنظر قرار داده می‌شود و در نهایت یک ورزشکار راهی بازی‌های کشورهای اسلامی و نفر دیگر راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود. برای انتخاب نفراتی هم که نمی‌توانند راهی کاراته وان لیسبون شوند، مسابقه رو در رو گذاشته می‌شود تا یک ورزشکار راهی بازی‌های کشورهای اسلامی و نفر بعدی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود.

وی در خصوص ترکیب تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی نیز عنوان داشت: پس از بررسی عملکرد کاراته کاها در کاراته وان لیسبون، مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت‌های قهرمانی آسیا، شرایط فنی و اخلاقی ورزشکاران در اردو درباره بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌شود. در صورتی که از طریق تمام این پارامترها نفر برتر معرفی نشد، کادر فنی دوباره انتخابی برگزار می‌کند و بر اساس آن شایسته‌ترین ورزشکار راهی «هانگژو» چین می‌شود. این اطمینان را به جامعه کاراته می‌دهیم که بهترین، آماده‌ترین و شایسته‌ترین کاراته کاها راهی بازی‌های آسیایی می‌شوند.

منبع : مهر