تشکیل بیش از 22 هزار پرونده مفقودی در پلیس آگاهی تهران/ بیش از 99 درصد پیدا شدند

تشکیل بیش از 22 هزار پرونده مفقودی در پلیس آگاهی تهران/ بیش از 99 درصد پیدا شدند

سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط پلیس آگاهی تهران برای یافتن افراد مفقودی، اظهار کرد: در پلیس آگاهی تهران بزرگ اداره‌ای با عنوان “اداره چهارم” با تجهیزات بسیار خوب و به منظور یافتن افراد مفقودی تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، 22 هزار و 69 پرونده درباره مفقودی افراد در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اکثر این افراد پیدا شده‌اند و در تعدادی پرونده نیز مشغول یافتن مفقودین هستیم البته عدد این پرونده‌ها قابل توجه نیست.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی از افراد مفقود شده نیز مسن هستند یا آلزایمر دارند، گفت: هماهنگی خوبی با بهزیستی، پزشکی قانونی، راهور و دیگر سازمانها داریم و استعلامات را درباره پرونده‌های مفقودی به سرعت انجام می‌دهیم.

لطفی خاطرنشان کرد: بعضاً در پرونده‌های مفقودی نیز به این نتیجه می‌رسیم که فرد ربوده شده یا جنایتی در پرونده صورت گرفته که پرونده از آن به بعد در اداره تخصصی خود مانند اداره دهم یا یازدهم پلیس آگاهی پیگیری می‌شود اما در مجموع می‌توان گفت 99 درصد از افراد مفقود شده با پیگیری اولیه پلیس پیدا می‌شوند و به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

انتهای پیام/