تصمیم گیری برای اخذ عوارض صادراتی از اوره و قیر متوقف شود

تصمیم گیری برای اخذ عوارض صادراتی از اوره و قیر متوقف شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای از حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواست تا ضمن بررسی مجدد بر وضعیت عوارض صادراتی بر موادی همچون قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و غیره، نظرات کارشناسی در این خصوص را مد نظر قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازارسرمایه موکول کند.

در بخشی از این نامه آمده است که نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد در جلساتی مشترک توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کند.

تصمیم گیری برای اخذ عوارض صادراتی از اوره و قیر متوقف شود

به گفته سنا وابسته به سازمان بورس، چندی پیش خبری مبنی بر مشمولیت مالیاتی برای صادرات محصولات معدنی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حالی منتشر شد که بر اساس بند «ت» تبصره عوارض و مالیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در همه نقاط کشور مشمول مالیات می‌شود.

تعریف و فهرست مواد خام و نیمه‌خام مذکور با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه می‌شود و در مدت مدت سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع : مهر