تظاهرات مردم مغرب در حمایت از مسجدالاقصی

تظاهرات مردم مغرب در حمایت از مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار خبرگزاری آناتولی از مراکش گزارش داد که ده‌ها نفر از مردم برای حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی مقابل مقر پارلمان در رباط پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تجاوز اشغالگران قدس علیه نمازگزاران را محکوم کرده و شعارهایی همچون «فلسطین امانت و عادی‌سازی خیانت است» سردادند.

دیروز جمعه ۲۶ فروردین ماه، بک بار دیگر صحن‌های مسجدالاقصی شاهد درگیری و تنش‌هایی میان جوانان فلسطینی با سربازان رژیم صهیونیستی بود.

از زمان نماز عشا روز قبل آن یعنی پنج شنبه، حدود ۳۰ هزار فلسطینی خود را به مسجد رساندند و در آن با اقامه نماز تراویح (نمازهای نافله ای که اهل سنت در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند) و اعتکاف در مسجد، آماده مقابله با حضور احتمالی پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد شدند.

آمادگی و انتظار فلسطینی‌ها هم دور از انتظار نماند و پس از طلوع آفتاب پلیس و نظامیان صهیونیست با ورود به صحن و حتی رواق‌های مسجد قِبلی (گنبد تیره رنگ) وارد درگیری با فلسطینی‌ها شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که حال شماری از فلسطینیان از سوی منابع بیمارستانی وخیم گزارش شده است. این درحالی است که کمیته حمایت از اسرای فلسطین نیز از بازداشت ۴۷۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های روز گذشته در مسجدالاقصی خبر داده است.

منبع : مهر