تعریض و استحکام پل مرزی آستارا در دستور کار قرار دارد

تعریض و استحکام پل مرزی آستارا در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: مشکل اصلی این پایانه پل مرزی در این شهرستان است که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه این پل مرزی در روز ظرفیت تحمل و تردد ۲۵۰ تریلی برای ورودی و خروجی را دارد، افزود: در تلاش هستیم تا تقاضاها از طرف کشور آذربایجان را نیز مدیریت کنیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه سامانه نوبت دهی الکترونیکی از امروز در این شهرستان راه اندازی شده است، ادامه داد: این سامانه در راستای سهولت برای ارائه نوبت دهی و رفع مشکلات تجمع کامیون‌های ترانزیتی راه اندازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات این پایانه وصل نبودن به سامانه نوبت دهی بوده است، اضافه کرد: از امروز به بعد مشکلات کمتری در این گلوگاه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در پایانه‌های دیگر کشور مشکل تجمع کامیون‌ها را نداریم، اضافه کرد: تعریض و استحکام پل مرزی آستارا در دستور کار قرار دارد تا میزان ظرفیت جا به جایی تریلی از این پل افزایش یابد.

بذرپاش از ساخت پایانه جدید پنج کیلومتری پایانه فعلی آستارا خبر داد و ادامه داد: احداث پل این پایانه تقریباً به اتمام رسیده و زمین‌های اطراف این پایانه نیز برای احداث بارانداز خریداری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با راه اندازی پایانه جدید که از ظرفیت بالایی نیز برخوردار است مشکلات کامیون داران به صورت اساسی حل می‌شود.