تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین در چیست؟

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین در چیست؟

دستگاه یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که از آن می‌توان برای محافظت الکتریکی استفاده کرد. این دستگاه می‌تواند در زمان قطعی جریان برق شهری، برق مورد نیاز دستگاه‌ها را تامین کند؛ به‌علاوه حتی می‌تواند جریان برق را نیز اصلاح کرده و جریانی تثبیت شده به دستگاه‌های متصل ارائه دهد. 
دستگاه یو پی اس، انواع و اقسام مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌هایی که می‌توان دستگاه یو پی اس را در آن جای داد، یو پی اس آنلاین و آفلاین است. هر یک از این دو دستگاه ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای کاربری‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. آگاهی از ویژگی‌های این دو دستگاه قبل از اقدام برای خرید، بسیار اهمیت دارد.

یو پی اس آنلاین و آفلاین چه تفاوتی دارند؟

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، دو نوع از مهم‌ترین انواع دستگاه یو پی اس، انواع آنلاین و آفلاین آن هستند. برای هر نوع نیاز و کاربری که مد نظر شماست، لازم است که مدل درستی را انتخاب کنید و از ویژگی‌های آن مدل و تفاوت‌های آن با مدل‌ها دیگر آگاهی داشته باشید.
در رابطه با تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین، مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان برایشان ذکر کرد، به شرح زیر است:
وجه تمایز بین یو پی اس آنلاین و آفلاین، در ساختار داخلی و تکنولوژی به کار رفته در آن‌هاست. ماهیت و کارکرد اصلی این دو دستگاه هرچند یکی است، اما در عملکرد آن‌ها تفاوت وجود دارد.
هر  دو دستگاه نام‌برده، می‌توانند برق مورد نیاز شما برای راه‌اندازی دستگاه‌های الکتریکی را در زمان قطعی جریان برق شهری، فراهم کنند. به‌علاوه، ممکن است دارای استابلایزر داخلی نیز باشند و جریان برق تثبیت شده را وارد مدار کنند.

 یو پی اس انلاین


اما دو دستگاه یو پی اس آفلاین و آنلاین در موارد زیر با یکدیگر فرق دارند:

  •  مدت زمان سوییچ روی برق باتری در یو پی اس آنلاین، بسیار سریع است؛ به حدی که بلافاصله این کار انجام می‌شود. اما در دستگاه یو پی اس آفلاین، این مدت زمان به حدود  تا  میلی‌ثانیه افزایش پیدا می‌کند. این مدت تاخیر می‌تواند برای برخی از دستگاه‌های الکتریکی خطرناک باشد.
  •  دستگاه یو پی اس آنلاین می‌تواند جریان را به صورت کاملا اصلاح شده وارد مدار کند. این دستگاه می‌تواند جریان برق را تثبیت کرده و سپس آن را برای دستگاه‌های الکتریکی فراهم کند. اما این قابلیت جز در برخی از انواع پیشرفته یو پی اس آفلاین، در مدل‌های دیگر آن به چشم نمی‌خورد.

یو پی اس آفلاین چیست؟

ساده‌ترین نوع در بین انواع دستگاه یو پی اس، نوع آفلاین است. این دستگاه یو پی اس، ساختاری ساده و غیرپیچیده دارد و به همین دلیل، از آن صرفا برای کاربری‌های ساده‌تر و برای دستگاه‌های غیرحساس استفاده می‌شود. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه، تنها می‌تواند از دستگاه‌های خانگی، مانند یخچال، فریزر، رایانه‌های رومیزی و غیره پشتیبانی کند.
همان‌طور که گفته شد، ساختار این دستگاه به نسبت انواع دیگر آن ساده‌تر است. جریان برق مستقیم وارد دستگاه شده، از فیلتر رفع نوسان عبور می‌کند (در برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر)، تثبیت می‌شود و سپس وارد مدار اصلی می‌شود.
زمانی که برق شهری قطع شود، دستگاه روی برق باتری سوییچ کرده و برق مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه‌های الکتریکی را فراهم می‌آورد. اینورتر داخلی این دستگاه، تنها زمانی به کار می‌افتد که جریان برق شهری قطع شده باشد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: تفاوت استابلایزر با یو پی اس

از جمله مزایای استفاده از یو پی اس آفلاین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  کارایی این دستگاه بسیار بالاست.
  •   طول عمر آن بسیار زیاد است.
  •   به دلیل عدم اتصال شارژر و باتری به صورت دائمی، طول عمر باتری زیاد است.
  • قیمت آن مناسب است
  • استفاده از آن برای کاربران آسان است

یو پی اس آنلاین چیست؟

یکی از پیشرفته‌ترین انواع دستگاه یو پی اس، همین نوع آنلاین آن است. این دستگاه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود و قابلیت‌هایی که برای کاربران فراهم می‌کند، اهمیت بسیاری دارد و بسیار هم پرفروش است. در بین انواع دستگاه یو پی اس، این مدل طراحی پیچیده‌ترین دارد و تکنولوژی ساخت آن نیز با بقیه فرق دارد. درست به همین دلیل، ممکن است قیمت تهیه آن از انواع دیگر اندکی بیشتر باشد.

دستگاه یو پی اس آنلاین، برای تامین جریان برق مورد نیاز دستگاه‌های متصل، از روشی به اسم تبدیل دوگانه (double conversion) استفاده می‌کند. زمانی که این دستگاه به برق متصل می‌شود، جریان ابتدا وارد رکتیفایر شده و از AC به DC تغییر پیدا می‌کند. این جریان در مسیر خود باتری را نیز شارژ می‌کند. در زمان وصل بودن برق شهری، جریان ورودی وارد اینورتر می‌شود، به AC تبدیل می‌شود و در نهایت وارد مدار می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت یو پی اس آنلایت با  آفلاین، دقیقا در همین مورد است؛ در نوع آنلاین، اینورتر دستگاه همیشه در مدار قرار دارد و فعال است. اما در انواع آفلاین، تنها در زمان قطعی برق شهری فعال می‌شود.

از جمله مزایای یو پی اس آنلاین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •     عملکرد آن بسیار دقیق است و برای دستگاه‌های حساس ایدئال است
  •  مدت زمان سوییچ بر روی برق باتری صفر است که سلامت دستگاه‌های متصل را تضمین می‌کند
  •   استفاده از آن باعث می‌شود که جریان برق ورودی به مدار اصلی، کاملا بی‌نقص باشد
  •    این دستگاه بهترین انتخاب برای کاربری‌های صنعتی است و حتی برای کاربری‌های خانگی هم می‌توان آن را به کار برد

خرید یو پی اس آنلاین و آفلاین در شیراز

از آنجایی که دستگاه یو پی اس، یک دستگاه حساس است و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد، بدون شک مرجع خرید آن نیز به همان اندازه اهمیت دارد و باید از مطمئن‌ترین‌ها باشد. اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس آنلاین و یا آفلاین باکیفیت در شهر شیراز دارید، پیشنهاد ما به شما، شرکت تجهیز آرمان است.
تجهیز آرمان، با نام کامل شرکت تجهیز آرمان پویان هونام (تاپکو) با بیشتر از  سال سابقه در زمینه فروش انواع دستگاه یو پی اس و استابلایزر و  همچنین باتری یو پی اس در ایران، یکی از بهترین مراجعی است که می‌توانید برای خرید این دستگاه‌ها به آن مراجعه کنید. ارايه محصول درجه یک و باکیفیت، مهم‌ترین شعار تجهیز آرمان است و میزان رضایت کاربران نشان می‌دهد که این مجموعه در تحقق این شعار، به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.
شما می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین دستگاه یو پی اس، با کارشناسان مجموعه تجهیز آرمان تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره رایگان در این زمینه استفاده نمایید.

 خرید یو پی اس در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

  •  شماره تماس: ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۴ – ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۵
  •  وبسایت مجموعه: tajhizarman.com
  •  آدرس دفتر مرکزی: شیراز – خیابان فلسطین – حد فاصل هدایت و حکیمی – پلاک ۵۰