تقابل هندبال ایران و چین در دیدار رده بندی

تقابل هندبال ایران و چین در دیدار رده بندی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم هندبال سنگ آهن بافق که به نمایندگی از تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا حضور یافته پس از کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و شکست مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی این رقابت‌ها، در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفت و نتیجه را واگذار کرد تا در آخرین بازی برای کسب جایگاه سومی به دیدار چین برود.

بانوان هندبالیست ایران فردا یکشنبه سیزدهم آذر ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت ایران در مرحله رده‌بندی به مصاف تیم ملی چین می‌رود.

تیم بانوان هندبال چین ۵ بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده و موفق به کسب مدال برنز المپیک شده است. همچنین در ۱۷ دوره قهرمانی جهان و ۱۸ دوره قهرمانی آسیا حضور داشته است. بانوان چین تا به حال ۱۰ بار عنوان نایب قهرمانی و ۶ بار عنوان سومی قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است. چین در بازی‌های آسیایی یک طلا، دو نقره و دو برنز دارد.

هندبال بانوان چین به جز دو بار در تمام ادوار مسابقات قهرمانی آسیا که حضور داشته در جمع چهار تیم برتر بوده است. از نظر رنگ مدال چهارمین تیم پرافتخار در مسابقات قهرمانی آسیا و از نظر تعداد مدال دومین تیم پرافتخار قهرمانی آسیا است.

تیم ملی هندبال بانوان چین در پیشین قهرمانی آسیا به شیوع بیماری کرونا حضور پیدا نکرد.

بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند، تیم هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵ ازبکستان را ۳۵ بر ۳۲ و استرالیا را ۴۳ بر ۱۵ شکست دهند تا با حضور در جمع چهار تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای دومین بار کسب کنند. اما در دیدار مقابل کره جنوبی نتیجه را ۴۱ بر ۱۱ واگذار کرد. همچنین در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفتند، با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ مغلوب شدند و از راهیابی به فینال بازماندند.

تیم ملی ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد موفق شد با راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای نخستین بار کسب کند و اولین رشته توپی بانوان ایران نام گیرد که به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی‌آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ بازیکن تیم سنگ آهن بافق را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

منبع : مهر