تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های گردشگری

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی احمد تجری گفت: در راستای تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی برای احداث و تکمیل پروژه‌های این بخش، یکی از راهکارهای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و یا ایجاد تأسیسات، جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

او افزود: بر این اساس اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری ضمن معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی و پروژه‌های گردشگری در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به صورت بسته‌های سرمایه‌گذاری همکاری مستمری با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و نشست با سرمایه‌گذاران مرتبط انجام می‌دهد.

تجری ادامه داد: طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری خارجی که موفق به اخذ موافقت اصولی از اداره‌کل مربوطه می‌شوند جهت ارزیابی نهایی به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی منتقل تا به صورت طرح‌های خرد و کلان وارد فازهای اجرایی شوند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری آخرین دستاورد حاصل از همکاری گفته شده میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی را جذب سرمایه‌گذار ایرانی مقیم کشور امارات به منظور ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان لارستان استان فارس به مبلغ ۸ میلیون دلار عنوان کرد که در خرداد ماه جاری به تصویب رسید.

بنا به گفته تجری فرآیند گفته شده با هدف تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، یکی از اقدامات اجرایی اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری به شمار می‌آید که به صورت مستمر در تأمین زیرساخت‌ها و پیشبرد پروژه‌های صنعت گردشگری کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

منبع : مهر