تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در اثر آتش گرفتن یک دامداری در اتوبان تهران-قم

تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در اثر آتش گرفتن یک دامداری در اتوبان تهران-قم

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی از تلف شدن حدود ۱۵۰ گوسفند در حادثه آتش‌سوزی در یک دامداری خبر داد و گفت: ساعت ۱۳:۴۳ ظهر امروز، یک مورد آتش‌سوزی در یک دامداری در اتوبان تهران-قم، روستای جعفرآباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: محل حادثه، قطعه زمینی به مساحت حدوداً ۵۰۰ متر بود که با فنس‌های فلزی محصور شده بود و در محوطه داخلی تعداد زیادی گوسفند نگهداری می‌شد. دور این فنس‌ها تعداد زیادی لاستیک ضایعاتی قرار داده بودند و در طرف دیگر نیز مقادیری چوب و جعبه نگهداری می‌شد.

وی اظهار کرد: ضایعات دچار آتش‌سوزی شده بود و سرایت کرده بود و متأسفانه وزش آب در جهت شعله و دود ناشی از سوخت لاستیک‌ها سبب تلف شدن اغلب گوسفندها در همان لحظات اولیه حادثه شد.

ملکی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ دامی که در این محوطه وجود داشت در لحظات اولیه رسیدن نیروها به محل تلف شدند. با اطفا حریق توسط آتش‌نشانان عملیات به پایان رسید و در ساعت ۱۵:۱۷ محل حادثه تحویل مالک شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پایان عنوان کرد: زمانی که حیوانات در یک محل محصور شده نگهداری می‌شوند نباید دور آن‌ها مواد ضایعاتی و قابل اشتعال قرار داد و حتماً باید فاصله وجود داشته باشد.

منبع : مهر