«تماشاگر»دردسر بزرگ دربی نود و هشتم/چه کسی تصمیم نهایی رامی‌گیرد؟

«تماشاگر»دردسر بزرگ دربی نود و هشتم/چه کسی تصمیم نهایی رامی‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در حالی پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که ساعت این بازی از ۱۹ به ۱۷:۳۰ تغییر کرد تا گام اول برای حضور طرفداران فوتبال برای تماشای دربی پایتخت برداشته شود.

وزیر ورزش خبر از حضور ۲۰ هزار تماشاگر داد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که خبر از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا برای استفاده سی درصدی از ظرفیت ورزشگاه‌های فوتبال کشور برای حضور تماشاگر خبر داده بود اعلام کرد در دربی پایتخت ۱۰ هزار طرفدار از هر تیم می‌توانند وارد ورزشگاه شوند.

شورای تأمین مخالف ساعت بازی

شورای تأمین استان تهران با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و شروع رفت و آمدهای جاده‌ای و همچنین بحث کنترل نظم در ورزشگاه خواستار برگزاری بازی در ظهر روز پنجشنبه شد. این نهاد مربوط به وزارت کشور خواستار برگزاری بازی در ساعت ۱۵:۳۰ شده بود اما در نهایت تصمیم گرفته شد دربی تنها با دو ساعت جابجایی رأس ۱۷:۳۰ برگزار شود. با این حال با توجه به ابهامات مربوط به حضور تماشاگر امکان تغییر دوباره زمان مسابقه وجود دارد.

«تماشاگر»دردسر بزرگ دربی نود و هشتم/چه کسی تصمیم نهایی رامی‌گیرد؟

ستاد ملی مقابله با کرونا تکرار کرد

ستاد ملی مقابله با کرونا در اعلام مجدد به وزارت بهداشت و وزارت ورزش موافقت خود با حضور محدود هواداران را بار دیگر اعلام کرده است اما خواستار سختگیری فراوان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است تا بار دیگر با موج جدید در کشور روبرو نشوند.

کرونا و مشکل حضور بانوان

فدراسیون جهانی فوتبال قبل از شیوع کرونا به فدراسیون فوتبال در دوران ریاست مهدی تاج اعلام کرده بود باید مجوز حضور بانوان در بازی‌های ملی و باشگاهی صادر شود در غیر این صورت برخورد قاطع با این موضوع گرفته می‌شود.

فدراسیون فوتبال ایران نیز که مقدمات حضور بانوان را فراهم کرده بود به دلیل شیوع جهانی کرونا با مشکل روبرو شد تا پس از گذشت بیش از دو سال همچنان حضور آنها تبدیل به یکی از مهم‌ترین مسائل شود.

فیفا در نامه‌های بعدی خود به فدراسیون ایران نیز اعلام کرده است باید زنان علاوه بر بازی‌های ملی در دیدارهای باشگاهی نیز حضور پیدا کنند. همین امر باعث شده تا حضور تماشاگران دربی به حضور زنان در ورزشگاه ارتباط مستقیم پیدا کند.

«تماشاگر»دردسر بزرگ دربی نود و هشتم/چه کسی تصمیم نهایی رامی‌گیرد؟

بلیت‌های دربی چاپ شد

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد شرکتی که وظیفه فروش بلیت را دارد، اقدام به تهیه بلیت مربوط به دربی ۹۸ پایتخت کرده است تا بلیت کاغذی برای این دیدار چاپ کند. چاپ بلیت برای مصاف پرسپولیس و استقلال تهران در حالی رقم می‌خورد که سامانه فروش بلیت الکترونیکی نیز آماده فعالیت شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عصر دوشنبه

سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان متولی بازی‌های باشگاهی قرار است تا بعد از ظهر دوشنبه تکلیف حضور تماشاگران در دربی ۹۸ پایتخت را گرفته و آن را رسانه‌ای کند. باید دید آیا قفل حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در آستانه نوروز ۱۴۰۱ باز می‌شود یا همچنان طرفداران فوتبال در هاله‌ای از ابهام و تنها از قاب تلویزیون به تماشای بازی تیم‌های محبوب خود خواهند نشست.

منبع : مهر