تنظیم برنامه پیشرفت استان‌ها/ تخصیص بودجه بر مبنای این سند است

تنظیم برنامه پیشرفت استان‌ها/ تخصیص بودجه بر مبنای این سند است

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دو شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب رشد فکری مردم بوده به نحوی که افراد در مقابل مسائل جهانی نیز خود را مسئول می‌دانند.

وزیر کشور ادامه داد: اساس رشد و توسعه رشد سرمایه انسانی است و این رشد با شناخت بیشتر از خود، محیط و عالم و مسئولیت در قبال آن‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: امروز شناخت مردم از وضعیت محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است چرا که مردم احساس مسئولیت دارند و خودشان را نسبت به مسائل جهانی درگیر می‌دانند.

وحیدی تصریح کرد: بعضی افرادی که در این حوزه رشد نکردند تفکر مشکل دیگران به ما ربطی ندارد را منتشر می‌کنند در حالی که این مسئله با مفاهیم عمیق اسلامی در تضاد است زیرا اسلام قائل به داشتن دغدغه نسبت به دیگران است.

وزیر کشور بیان داشت: تمدن غرب سعی دارد انسان را صرفاً در مسائل شخصی درگیر کند تا کاری به دیگران نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رشد الزامان انسان محور است، افزود: گام دوم حرکت در مسیر تربیت انسان‌های دانشمند، آگاه و مسئولیت پذیر است زیرا نقطه کلیدی حل مشکلات این حوزه می‌باشد.

وحیدی با اشاره به انتصاب استاندار جدید خراسان شمالی گفت: حل مشکلات به دست تک تک افراد صورت خواهد پذیرفت زیرا استاندار زمانی می‌تواند تغییر ایجاد کند که جامعه احساس تکلیف برای حرکت رو به جلو داشته باشد.

وزیر کشور الگوی به حرکت درآوردن هر بخش را متناسب با فرهنگ و ظرفیت‌های آن منطقه دانست و تصریح کرد: دولت مردمی یعنی در همه جا بین دولت و مردم تفاوتی وجود نداشته باشد زیرا مردم بستر حرکت هستند.

وی در ادامه افزود: نباید بروکراسی اداری طوری باشد که تصور شود مردم به کنار هستند زیرا این بزرگترین خطای راهبردی است.

وحیدی در ادامه به مشکلات و کمبودهای خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: باید ظرفیت‌های خراسان شمالی در حوزه فرهنگ و اقوام، دامداری، کشاورزی و… فعال شود و استاندار به دنبال حل مشکلات کلی و جزئی باشد.

وزیر کشور گفت: برنامه پیشرفت استان‌ها تنظیم خواهد شد و مبنای تخصیص بودجه قرار خواهند گرفت؛ همچنین صندوق‌های پیشرفت و توسعه استان‌ها شکل می‌گیرد و منابع وارد آن می‌شود تا مدیران استانی با اختیارات کافی در جهت توسعه استان از آن بهره ببرند.

وی در انتها بیان داشت: استاندار جدید خراسان شمالی باید در چهارچوب حرکت جهادی و حضور میدانی فعالیت کند.

منبع : مهر