تهران آماده همکاری با نجف و بغداد

تهران آماده همکاری با نجف و بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأتی عراقی متشکل از معاونان استانداران شهرهای نجف، کربلا و بغداد و شهرداران نجف و کربلا عصر امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱، در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفت و گو کردند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این دیدار با تاکید بر اینکه بین ایران و عراق فاصله‌ای نیست و پیوستگی قلبی ما به هم بزرگ‌ترین اعتماد و بزرگ‌ترین تکیه گاه دو ملت را فراهم کرده است، گفت: عراق برای ما جنبه اعتقادی نیز دارد و پیوستگی دو ملت و حرکت اربعین حسینی (ع) تجلی این پیوند است.

شهردار تهران ادامه داد: ما معتقد هستیم که اندوخته‌های خود را برای ملت عراق در طبق اخلاص بگذاریم و باور ما این است مردم عراق در طول این سال‌ها مورد ظلم واقع شده‌اند لذا ما در تهران علاقه مند به همکاری جدی با نجف، بغداد، کربلا و سامرا هستیم و می‌توانیم داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم.

وی بیان کرد: در حوزه‌های حمل و نقل، جمع آوری پسماند، موضوعات زیست محیطی، رفاه، گسترش تفریحات سالم، ورزش، آموزش و فعالیت‌های اجتماعی و سلامت می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: تهران برای خود تحولی را در حال دنبال کردن است و به لطف خدا در آینده نزدیک شاهد تغییر در سطح کیفیت زندگی در تهران هستیم و این موارد تجاربی است که می‌تواند در خدمت مردم عراق قرار بگیرد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری، توسعه خدمات گردشگری، علایق فرهنگی و در قالب انتقال تجربیات می‌توانیم با یکدیگر گام برداریم و به همین دلیل برای ما مهم است خود را در شرایطی قرار دهیم که تحولات بزرگ در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشیم و در این مسیر همکاری مشترک برای ایجاد تغییر در تهران برای ما مغتنم است.

نمایندگان عراقی نیز در این دیدار پیرامون موضوعاتی از جمله مدیریت پسماند و محیط زیست، امکانات مادی و نیروهای انسانی، ارائه خدمات مطلوب شهری و پیاده روی اربعین حسینی (ع) به بیان نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.

منبع : مهر