تهران و ریاض به ادامه گفتگوها تمایل دارند

تهران و ریاض به ادامه گفتگوها تمایل دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کنفرانس گفتگوی منامه از روز هجدهم نوامبر در بحرین آغاز شده است.

فواد حسین وزیرخارجه عراق با تاکید بر لزوم پایبندی کشورهای مختلف جهان به مسئولیت‌های خود در راستای مبارزه با تروریسم، تاکید کرد: همه باید به تعهدات خودشان در راستای جلوگیری از ورود عناصر تروریستی به منطقه عمل کنند، البته همه طرف‌ها از نقش آفرینی مهم عراق در روند مبارزه با تروریسم آگاه هستند.

وی همچنین در ارتباط با معضلات اساسی موجود در منطقه، تصریح کرد: من اعتقاد دارم حل مساله فلسطین به تقویت ثبات و امنیت در منطقه منجر می‌شود، همچنین باید در راستای حل بحران یمن و لیبی تلاش کنیم چون حل این بحران‌ها به بهبود امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیرخارجه عراق همچنین ادعای تبعیت دولت عراق از ایران را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: کشورهای متعددی در عراق نفوذ دارند که در صدر آنها آمریکا قرار دارد که در سال‌های اخیر هزاران نظامی در عراق داشته است.

فواد حسین همچنین از ادامه تلاش‌های عراق در راستای برگزاری گفتگوها میان ایران و عربستان سعودی خبر داد و گفت: تهران و ریاض به ادامه گفتگوهای دوجانبه تمایل دارند.

کنفرانس گفتگوی منامه هر ساله در پایتخت بحرین با مشارکت شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف منطقه و جهان برگزار می‌شود. در نشست امسال که از روز جمعه هجدهم نوامبر آغاز شده قریب به ۴۰۰ شخصیت مختلف حضور دارند که درباره مسائل مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی سخنرانی می‌کنند.

منبع : مهر