تهیه و تدوین ۵۵ عنوان کتاب با موضوع «زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز»

تهیه و تدوین ۵۵ عنوان کتاب با موضوع «زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یکی از اصلی‌ترین یاری‌گران آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در پیشبرد مقاصد نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی دارند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سال‌ها ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خیرین مدرسه‌ساز داشته است و این عزیزان به عنوان یکی از شرکای مهم این سازمان در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، سهم بسزایی در فراهم نمودن امکانات تحصیل دانش آموزان در اقصی نقاط کشور داشته اند. به نحوی که می توان گفت حدود ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی در کشور با مشارکت و همت خیرین نیک اندیش احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادین است. به همین جهت وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند با تمام توان زمینه حضور مردم و به خصوص خیّرین را در اداره این نهاد مقدس و ارتقای سطح نظام تعلیم و تربیت فراهم نماید و خیرین مدرسه‌ساز به عنوان افرادی که در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در ارتقای شاخص‌های آموزش و آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی می کنند نقش مهمی را در اداره نظام تعلیم و تربیت ایفا می کنند.

پاسداشت سخاوت و قدرشناسی از خدمات و تلاش‌های خیرین وظیفه همه ماست. آثار کار خیر این عزیزان در سطح جامعه هم به لحاظ ترویج علم و دانش و هم به لحاظ توسعه عمل خیر و سنت حسنه انفاق، گسترده است. از این رو سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همواره کوشیده است در راستای تکریم خیرین و ترویج عمل نیک آنها در جامعه اقداماتی را انجام دهد.

خیرین مدرسه‌ساز به عنوان مشاهیر و چهره‌های ماندگار جامعه که داشته‌های خود را در راه ساختن آینده کودکان این کشور صرف کرده اند، شایسته تکریم، قدرشناسی و معرفی هستند. از این رو تدوین و انتشار کتاب زندگی نامه این اسطوره های ایثار و نیکوکاری در جامعه علاوه بر اینکه موجب شناساندن اندیشه والا و روح بزرگ این نیکوکاران و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان است، در ترویج و گسترش فرهنگ کار خیر و اهمیت مدرسه سازی برای آحاد جامعه بسیار موثر است.

از این رو با آغاز سال ۱۳۹۹ فصل جدیدی در فعالیت‌های فرهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور تکریم و معرفی خیرین مدرسه‌ساز آغاز شد. در همین راستا مقرر شد که علاوه بر چاپ و انتشار کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیرین ملی، ادارات کل نوسازی مدارس نیز خیرین شاخص استان خود را معرفی نموده تا کتاب آنها به رشته تحریر درآید.

بلافاصله تدوین زندگینامه ۵۵ خیر مدرسه‌ساز در دستورکار قرار گرفت و هم‌اکنون با گذشت حدود ۲۰ ماه از شروع مقدمات کار، ۴۶ عنوان کتاب به نام «زندگی و کارنامه خیرین مدرسه‌ساز» رونمایی و چاپ شده و ۹ عنوان باقی‌مانده نیز در دست اقدام، تدوین و انتشار است.

منبع : مهر