تورم تا حدودی مهار شده است/برای اداره کشور به بیرون نگاه نمی کنیم

تورم تا حدودی مهار شده است/برای اداره کشور به بیرون نگاه نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار ذاکرین اهل بیت (ع) همزمان با شب رحلت امّ‌المومنین حضرت خدیجه (س) با بیان اینکه امروز برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم وظیفه سنگینی بر عهده داریم، گفت: امیدهای بسیاری در دل مردم برای ایجاد گشایش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده است و دولت با همه توان مصمم است در این مسیر گام بردارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در شروع به کار دولت سیزدهم، گفت: با عنایت خداوند متعال توانستیم برای کشور درآمد ایجاد کنیم و بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول که تورم را به شدت افزایش می‌داد، حقوق کارکنان را بدون یک روز تأخیر، پرداخت کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مصمم است با افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها کشور را به رشد اقتصادی مطلوب برساند، اظهار داشت: متأسفانه در ۸ سال گذشته متوسط نرخ رشد اقتصادی بسیار پایین بود اما در این دولت برای سال جاری، رشد هشت درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و برای این کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آغاز شده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه نگاه این دولت به بیرون مرزها نیست، افزود: ما برای اداره و پیشرفت کشور به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داریم و معتقدیم با تکیه به درون و توانمندی‌های داخلی امکان اداره کشور، رونق اقتصاد ملی و رشد اقتصادی وجود دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره کاهش رشد نرخ تورم در ماههای گذشته خاطرنشان کرد: امروز با اقدامات انجام شده، رشد نرخ تورم تا حدی مهار شده و امیدواریم با همدلی قوا و کمک مجلس بتوانیم در مسیر کنترل نرخ تورم و افزایش رونق اقتصادی گام برداریم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام دولت بر استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی اظهار داشت: همواره به مسئولین تاکید دارم که در رده‌های مختلف از نیروهای انقلابی با انگیزه و به ویژه جوانان استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان یکی از میهمانان در خصوص تقدم کار فرهنگی بر فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد: هر دو جزو اولویت‌های کشور هستند و باید همزمان مورد توجه قرار بگیرند. دولت تلاش می‌کند، هم موضوعات معیشتی و اقتصادی را پیگیری کند و در کنار آن موضوعات فرهنگی را هم با جدیت دنبال نماید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش درآمدزایی برای کشور گفت: در چند ماه گذشته به واسطه اقدامات انجام شده، حجم تبادلات تجاری و صادرات با کشورهای مختلف دنیا چندین برابر شده است و در حالی که در گذشته فروش نفت را به امضای قراردادهای مختلف منوط کرده بودند امروز به راحتی نفت را صادر می‌کنیم و با این کار مشخص شد که اگر اراده جدی برای انجام کار وجود داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار کشور باشد.

رئیسی گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تاکید این دولت است.

رئیس‌جمهور در ادامه استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیئت‌های مذهبی از جوانان با اخلاص و همیشه در صحنه تشکیل شده است و می‌توان از این ظرفیت بی‌بدیل برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام کوچک‌ترین خطای نیروهای انقلابی و دولت را بزرگ‌نمایی می‌کنند لذا باید همواره ضمن حفظ هوشیاری، کیفیت و محتوای فعالیت‌ها را تقویت کرده و ارتقا داد.

رئیس‌جمهور گفت: جلسات هیئت‌های مذهبی کلاس درس‌آموزی و خودسازی است و لازم است در آن از اشعار و مطالبی استفاده شود که برای جوانان سازنده بوده و اخلاق و معنویت را در وجود آنان رشد دهد.

رئیسی با اشاره به اهمیت ارتباط مسئولین و دولتمردان با بدنه جامعه خاطرنشان کرد: شخصاً همواره تلاش داشتم که ارتباط خود را با مردم حفظ کنم و در هر جایگاهی که بودم آن را قطع نکردم و امروز دولت در کنار این ارتباط‌ها، از انتقال دیدگاه‌ها و نظرات مردم توسط علما و مداحان و کسانی که با بدنه مردم ارتباط تنگاتنگ دارند، استقبال کرده و آن را برای خود مغتنم می‌داند.

در این دیدار حاج آقا منتظری، حاج علی انسانی، حاج مرتضی طاهری، حاج مهدی سلحشور، آقای مسعود پیرایش و حاج سعید حدادیان در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

در این مراسم همچنین تعدادی از ستایش‌گران و مداحان اهل بیت (ع) ضمن نوحه‌سرایی به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام‌المومنین حضرت خدیجه (س) پرداختند.

ساماندهی امور مداحان، آمادگی برای کمک و حمایت از برنامه‌های دولت، لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در رده‌های مختلف مدیریتی، توجه به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از هیئت‌های مذهبی، تسهیل سفر به عتبات عالیات و برخورد با مفسدین اقتصادی و عاملین گرانی‌های ناروا از جمله محورهای سخنان مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) بود.

منبع : مهر